رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد

رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، منابع خبری از موافقت رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر پیش از این از «حسن العذاری» رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق خواسته بود تا نمایندگان این فراکسیون استعفای خود را تقدیم رئیس پارلمان کنند.

رهبر جریان صدر این اقدام را در راستای «فداکاری» برای مردم و کشور عراق به منظور رهایی از «سرنوشت نامعلوم» توصیف کرد.

رئیس پارلمان عراق همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

در همین حال، دفتر جریان صدر روز یکشنبه از تعطیلی تمام دفاتر وابسته به آن در مرحله کنونی خبر داد.

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به دستور مقتدی صدر تصمیم به تعطیلی تمام نهادهای وابسته به جریان صدر در مرحله کنونی به استثنای موسساتی که در بیانیه آمده است، گرفته شد.

عراق در روزهای اخیر درگیر اختلافات سیاسی در زمینه تشکیل دولت جدید بوده است. با وجود اینکه جریان صدر اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی عراق بدست آورد اما در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل دولت نتوانست در این امر موفق باشد.

رهبر جریان صدر اخیراً به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، برای تشکیل دولت ۴۰ روز فرصت داده بود اما این مهلت دو هفته پیش درحالی پایان یافت که به نظر می‌رسد هنوز راه حلی برای بن بست سیاسی حاصل نشده است.

کد خبر 5512837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha