۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

گزارش مهر از نبش خیابان سیزدهم؛

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

تکاپوی کارگزارها در میانه مرز روانی شاخص

بورس تهران امروز نیز با کاهش شدید نقدینگی در گردش معاملات مواجه بود؛ بازاری که این روزها با رخوت و سکون معنی داری مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۷.۶۱۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.۱۲۶ واحدی عدد ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۶.۶۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۱.۹۶۶ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۷۷ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۷۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۶۷ هزار و ۴۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فملی" با ۷۰۶ واحد، "نوری" با ۵۷۴ واحد و "فولاد" با ۵۱۷ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "حکشتی" با ۴۸۹ واحد، "بوعلی" با ۸۱ واحد و "کویر" با ۷۱ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران امروز نیز همچون روزهای گذشته در آخرین روز کاری بورس تهران شاهد معاملاتی رخوت آور و کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی هم زمان با اُفت نقدینگی در گردش معاملات بازار سهام بود.

این در حالی است که انتشار اخباری در گروه‌های لیدر بازار از جمله خودروئی ها از سوی سازمان خصوصی سازی نیز نتوانسته حال و هوای بازار را تغییر دهد و به حتی از کوچک‌ترین فرصتی برای فروش سهام در این نمادها استفاده می‌کنند.

در همین حال شنیده می‌شود سهم واریزی کارگزاران به صندوق توسعه بازار از محل کارمزد با کاهش اندکی روبرو شده تا به این ترتیب اندکی به تقویت نقدینگی در گردش بازار کمک شود.

با این وجود در کف بازار سهام همچنان انگیزه برای فروش سهام و تبدیل آن به سایر دارایی‌ها همچون سکه یک روزه بانکی در تابلوی معاملات بازار سهام وجود دارد. بازاری که حتی به نوسانگیری در تک سهم‌ها اعتماد ندارد.

کد خبر 5520088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha