۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱

رئیس سازمان سینمایی کشور:

سینما و فرهنگ یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است

سینما و فرهنگ یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است

کرمانشاه- معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سینما و فرهنگ یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزایی ظهر چهارشنبه در نشست با فعالان هنری و سینمایی کرمانشاهی که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم فرهنگ بوده و به همین منظور سه شورای فرهنگی در این دولت احیا شده و در همین راستا شورای فرهنگ و هنر به ریاست رئیس جمهور تأسیس و مسائل کلان فرهنگ در این شوراها بازنگری می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کانون مساجد و کانون‌های دیگر فرهنگی، افزود: این مشکلات در جلسات شورای فرهنگ و هنر مطرح و توسط رئیس جمهور برای رفع آنها تلاش شده است.

معاون وزیر ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: تأسیس شورای هنر از دیگر خدمات دولت سیزدهم به جامعه فرهنگی کشور است و مصوبات آن پس از تأیید وزیر فرهنگ و شورای عالی فرهنگی قابل اجرا است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات خوب در دولت سیزدهم اعلام نظر سریع در خصوص ثبت مؤسسات و خانه‌های فرهنگی است که با اعضا حقیقی و حقوقی بررسی و تأیید یا رد درخواست‌ها در اسرع وقت انجام می‌گیرد.

خزایی احیای شورای سینما که در ۱۰ سال گذشته فقط چند جلسه برگزار کرده بود را از دیگر خدمات فرهنگی دولت سیزدهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه سینما دغدغه دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم شورای عالی سینما در استان‌ها را شکل داده و برای مصوبات این شورا ضمانت اجرایی تعریف کنیم تا با این کار در استان‌ها بیش از پیش به سینما توجه شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه لازم است شناسایی دقیقی از زیرساخت‌ها در استان‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی که طی چندماه گذشته داشته ایم ۴۰ سینما احیا شده و به چرخه سینمایی کشور اضافه شده است.

معاون وزیر ارشاد اسلامی تصریح کرد: از دیگر نکاتی که مورد توجه دولت سیزدهم است کشف و شناسایی استعدادها و برنامه ریزی بر مبنای آنها است.

کد خبر 5520965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha