۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

دبیر اجرایی ستاد کنگره ملی شهدای اردبیل:

یادواره شهدا به صورت محله محور در اردبیل برگزار می‌شود

یادواره شهدا به صورت محله محور در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: یادواره‌های شهدا برای تاثیرگذاری بر جامعه هدف باید به صورت محله محور در محلات اردبیل و شهرستان‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسن زاده ظهر چهارشنبه در جلسه با اعضای دبیرخانه کنگره شهدا استان اظهار کرد: یادواره‌های شهدا باید به صورت محله محور در سطح محلات اردبیل و شهرستان‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب و نظام را مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: همه آحاد مردم در گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا باید تلاش کنیم و رشادت‌های آنان را در جامعه ترویج دهیم.

دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت محلات در برگزاری باشکوه یادواره‌ها به صورت مردمی و محله محور استفاده شود.

حسن زاده، ضمن خواستار مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی استان اردبیل بیان کرد: ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی و مردمی در اردبیل و شهرستان‌های استان، برنامه‌ها و اقدامات خود با نام کنگره شهدا مزین و همکاری‌های لازم را در اجرای باشکوه کنگره ملی در سطح استان با دبیرخانه این‌کنگره انجام دهند.

وی به تولید آثار فاخر و ماندگار از شهدا اشاره کرد و گفت: این‌کنگره در تلاش است تا به منظور ثبت آثار ارزشمند و ماندگار از شهدا در قالب‌های مختلف رسانه‌ای از جمله؛ فیلم، مستند، تله فیلم، انیمیشن، فیلم کوتاه، موشن‌گرافی و…، تولید و از طریق تلویزیون و فضای مجازی در اختیار دید عموم مردم قرار دهد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به پیش بینی و تحقیقات انجام شده در خصوص احداث دهکده مقاومت در اردبیل، در آینده‌ای نزدیک بعد از مشخص شدن مکان این دهکده، عملیات اجرایی این پروژه عظیم فرهنگی، تفریحی و گردشگری انجام خواهد شد.

حسن زاده در پایان جلسه خاطرنشان کرد: باید در سطح شهر از المان‌های عمرانی و معماری متناسب با کنگره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود و از ادارات و دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود در این زمینه اهتمام داشته باشند.

کد خبر 5532134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha