۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸

شاکله اصلی ولایت پذیری اطاعت است

شاکله اصلی ولایت پذیری اطاعت است

قزوین - مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: در واژه ولایت، معانی همچون مودت و رفاقت قرار دارد اما شاکله اصلی ولایت پذیری اطاعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حق شناس صبح یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در خانه امام جمعه شهیدی برگزار شد اظهار کرد: موضوع غدیر و ولایت امیرالمومنین یک موضوع معرفتی است و هرچیزی که معرفتی باید کامل درک شود تا به شعور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در واژه ولایت، معانی همچون مودت و رفاقت قرار دارد اما شاکله اصلی ولایت پذیری اطاعت است، عنوان کرد: اگر بین ولی و موالی اطاعت وجود نداشته باشد، ولی در میدان جنگ همچون تیری بدون پیکان است.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: برای همه مهم این است که کاری کنیم ولایت پذیری ما در مقام اطاعت از ولی ظهور و بروز پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه عید قربان تبلور اطاعت پذیری حضرت ابراهیم است، افزود: مهمترین رسالت پیامبر اسلام (ص) تبلیغ ولایت حضرت امیر است.

حق شناس با بیان اینکه همه وظایف پیامبری بدون تبلیغ ولایت حضرت امیر ناقص است، بیان کرد: امر تبلیغ ولایت امر مشترک همه ما است تاجایی که در روز غدیر پیامبر (ص) امر می‌کند که پیام غدیر را حاضرین تا قیامت به غایبین برسانند.

وی گفت: بنیاد غدیر وظیفه جهت‌دهی، یکپارچه سازی و اقداماتی است که سازمان‌ها و مجموعه‌ها در حوزه غدیر انجام می‌دهند.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین اظهار کرد: بنیاد غدیر باید با بسیج امکانات و منابع انسانی کار را برای رسیدن به محصولی به نام غدیر معرفی کند.

وی افزود: قبل از اینکه مدیون سازمان‌ها و دستگاه‌ها باشیم مدیون ارادت مردم به امیرالمومنین هستیم و مردم در عرصه غدیر به طور کامل در میدان خدمت به غدیر هستند.

حق شناس با بیان اینکه حضور جریان مردمی در ماجرای غدیر بسیار چشمگیر است، تاکید کرد: درگذشته جشن‌های غدیر تنها به دیدن سادات خلاصه می‌شد اما معتقدیم غدیر پر سر و صدا برگزار شود.

وی عنوان کرد: غدیر را باید با شور و نشاط بیشتر برگزار کنیم و اگر از قبل این شور و نشاط در غدیر دیده می‌شد عاشوراها رخ نمی‌داد.

این مسئول ادامه داد: همه کسانی که در مکتب اهل بیت تلاش می‌کنند امسال توجه ویژه ای به زیارت غدیریه امام هادی داشته باشند تا این زیارت به یک زیارت جامع در جامعه تبدیل شود.

حق شناس اظهار کرد: توزیع بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام، برگزاری ۴۲۷ جشن در سطح استان، رونمایی از دو اثر فاخر هنری در حوزه سرود، برگزاری بیش از ۲۳۰۰ جشن خانگی در سطح استان، برپایی غرفه‌های غصه گویی غدیر، برگزاری همایش نقش زن در تبیین غدیر، تقدیر از جوانان نخبه در سطح استان و برگزاری اردوهای هویتی از جمله برنامه‌های این بنیاد در ایام غدیر است.

برجی سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: بر اساس سیاستهای حاکم بر شورای شهر قزوین ورود به مناسبت‌های مهم همچون غدیر جزو وظایف ذاتی و اصلی کار ما است.

وی عنوان کرد: برگزاری بیش از ۵۰ مورد جشن در شهر قزوین، برگزاری هفت مورد مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی خوشنویسی، برگزاری جشن با مشارکت هشت خانه فرهنگ در سطح شهر و نواحی منفصل شهری، کوهپیمایی مردمی و برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد الغدیر و امیرالمومنین از جمله برنامه‌های این سازمان در ایام غدیر است.

کد خبر 5534884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha