۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

غدیر یک سنت خانوادگی و خبر تاریخی حرکت آفرین است

غدیر یک سنت خانوادگی و خبر تاریخی حرکت آفرین است

یک استاد حوزه و دانشگاه می گوید غدیر، برای خانواده یک سنت خانوادگی و برای جوامع یک خبر تاریخی موثر و حرکت آفرین است.

حجت الاسلام محمد جواد فقیه استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره واقعه غدیر خم گفت: فکر نکنیم غدیر تمام شده است. اگر خطبه غدیر را خوانده باشیم می‌فهمیم که غدیر همچنان ادامه دارد، چرا که در این خطبه پیامبر (ص)، ولایت امیرالمومنین (ع) و تک تک ائمه (علیهم السلام) را نام بردند و بیعت گرفتند. پیام غدیر را به خانواده به عنوان یک سنت حسنه خانوادگی و به جهانیان به عنوان یک خبر تاریخی مؤثر و حرکت آفرین برسانیم.

وی افزود: در بطن پیام غدیر پیام انتظار و ایجاد مقدمات ظهور منجی به صورت پررنگ نهفته است. این پیام را باید در ابعاد گوناگون توأم با شور و احساس و شعور و منطق به گوش همه رساند. اگر درباره محرم هم این منطق و شعور نبود امروز فراموش می‌شد و سیل عظیم اربعین و این حرکت بزرگ جهانی پیش نمی‌آمد. یکی از مصادیق این شور و هیجان و ظهور احساسات صادقانه برپایی جشن‌های گسترده غدیر در هر کوی و برزن است و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود گفت: جشن کیلومتری غدیر باعث تقویت امید در دل شیعیان، جذب ضعیف الایمان ها، ناامید شدن دشمنان و ایجاد جلوه‌ای برای جبهه حق شده است. این ها از برکات این مهمانی گسترده است.

کد خبر 6147116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha