۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳

رهبر حزب کارگر انگلیس مطرح کرد؛

انگلیس نیازمند انتخابات زودهنگام است

انگلیس نیازمند انتخابات زودهنگام است

رهبر حزب کارگر انگلیس، برگزاری انتخابات زودهنگام را تنها راه برون رفت از بحران سیاسی فعلی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

در پی رسوایی اخلاقی که به سقوط کابینه انگلیس منجر شد، «کر استارمر» اعلام کرد که کشورش نیازمند شروع تازه ای است و باید به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام برود.

استارمر در مقاله ای در روزنامه ساندی تایمز نوشت که انتخابات پیش رو به انتخاب چهارمین نخست وزیر از میان محافظه کاران منجر نخواهد شد.

رهبر حزب کارگر تاکید کرد که زمان برای تغییر مناسب فرا رسیده است.

استارمر نتیجه دوازده سال حضورحزب محافظه کار در راس قدرت در انگلیس را مالیات های بالا، رشد (اقتصادی) پایین و وعده های عملی نشده دانست.

وی با اشاره به گزینه های نامزد شده از حزب محافظه کار برای کرسی نخست وزیری انگلیس، گفت که هر یک از نامزدهای اصلی برای جایگزینی او (بوریس جانسون) سال گذشته را در استودیوهای تلویزیونی گذرانده، تا به تقویت حکومت او کمک کنند.

به گفته این سیاستمدار انگلیسی، آنها اکنون نمی توانند خود را از اقدامات جانسون مبرا بدانند.

رئیس حزب کارگر انگلیس تاکید کرد که تغییر فرد در ریاست حزب محافظه‌کار به تغییر در فرهنگ پوسیده سراسر این حزب کمکی نمی کند.

استارمر با تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام یادآور شد: چالش من با محافظه‌کاران این نیست که رهبر بعدی شما کیست، بلکه (فرصت) تغییر واقعی را به ما بدهید، بیایید یک انتخابات عمومی برگزار کنیم وتغییر دولت و شروعی تازه برای کشورمان داشته باشیم.

«ناظم الزهاوی» وزیر دارایی و وزیر آموزش سابق انگلیس، «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس و «ریشی سوناک» وزیر سابق خزانه داری انگلیس از جمله گزینه هایی هستند که تا به امروز برای جانشینی «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس اعلام آمادگی کردند.

جانسون پس از رسوایی های اخیر کابینه‌ اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد. با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته ها و شاید ماه‌ ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

کد خبر 5534961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha