۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

مسئول اداره ساماندهی هیئت‌ها و شورای مذهبی کشور:

یکصد هزار هیئت مذهبی در کشور فعال هستند

یکصد هزار هیئت مذهبی در کشور فعال هستند

پردیس- مسئول اداره ساماندهی هیئت‌ها و شورای مذهبی کشور از فعالیت یکصد هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و گفت: در استان تهران ۱۲ هیئت ثبتی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علمی شامگاه دوشنبه در همایش طلایه داران عاشورا با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم نیازمند بررسی و تبیین دارند، اظهار داشت: این همایش به منظور هم افزایی و هماهنگی در خصوص برنامه‌های پیش روی محرم امسال برگزار شده است.

حجت الاسلام علمی با بیان اینکه امروز فعالیت هیئت‌ها فقط مربوط به عزاداری‌ها نیست گفت: امروز تشکل‌های دینی کشور به ویژه هیئت‌ها در حوزه خدمات اجتماعی، مسائل روز جوان و نوجوان، خانواده و فرزند آوری که مقام رهبری بر آن تاکید دارند مطالبه دارند.

وی در ادامه در خصوص تعداد هیئت‌های مذهبی فعال در استان تهران بیان داشت: در استان تهران نزدیک به ۱۲ هزار هیئت ثبتی و احصا شده فعال هستند و در همین تعداد هیئت ثبت نشده و غیر فعال و حدود ۱۷ هزار مداح در استان تهران وجود دارد.

مسئول اداره ساماندهی هیئت‌ها و شورای مذهبی کشور در ادامه عنوان داشت: هیأت‌های مذهبی این روزها در زمینه‌های مختلف یاری گر مردم هستند دیدیم که در بحث زلزله و سیل و کرونا هیئت‌ها چگونه وارد عرصه شدند و به مردم کمک کردند تا توانستیم روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص تعداد هیئت‌های مذهبی کشور گفت: در سطح کشور بیش از یکصد هزار هیئت مذهبی از هیئت‌های شاخص، محوری و محلی در سطح کشور فعال هستند و رسالت اصلی هیئت‌ها و تشکل‌ها حول محور اقامه عزای اهل بیت خاصه حضرت سید الشهدا (ع) است و ماهیت هیئت‌ها طی گذشت ۴۳ سال از انقلاب تغییر کرده است.

کد خبر 5536389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha