۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۷:۴۷

معاون استاندار خوزستان:

شاخص‌های هویت خوزستان تقویت شوند

شاخص‌های هویت خوزستان تقویت شوند

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شاخص‌های هویت خوزستان باید تقویت شوند و همه نخبگان باید هویت انقلابی استان را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیفی شامگاه پنجشنبه در دومین نشست با فعالان جبهه انقلاب فرهنگی خوزستان اظهار کرد: فرهنگ و مدیریت اجتماعی در خوزستان نیاز به فعال کردن جریان مردمی است.

وی افزود: در بخش فرهنگ باید جبهه انقلاب فرهنگی نیز حمایت و تقویت شود و باید هوشیار بود که مسائل فرعی در فرهنگ به اولویت اول تبدیل نشود چون دو قطبی کردن جامعه و مقابل هم قرار دادن اعضا جامعه، خواسته و غایت دشمن است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سازی گفت: احیای این فرضیه یک وظیفه همگانی است و این فرضیه در همه شئون قابلیت عملیاتی شدن دارد.

سیفی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مصرف درست و بهینه آموزش داده شود و برای این امر از متخصصان کمک گرفته بشود، تصریح کرد: در این نهادینه کردن فرهنگ، نقش آموزش و پرورش بسیار حیاتی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید تربیت درست و اسلامی را محور قرار دهد.

وی افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند تحول هستیم و باید این فرهنگ در مدارس جدی گرفته شود به ویژه اینکه جهت‌گیری آموزش و پرورش باید تقویت عدالت آموزش در مناطق محروم باشد.

سیفی به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی اهواز اشاره کرد و گفت: جریان جوان فعال در این بخش حتماً حمایت شود و باید حوادث و اتفاقات مهم تاریخی خوزستان و اماکن دفاع مقدس شناسایی و زنده شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دسترسی به مسئولان استان خوزستان بیان کرد: روحیه حاکم در مسئولان استان بین مردم بودن است و این آمادگی وجود دارد که به شکل شبانه روزی برای فرهنگ خوزستان نوکری مردم را کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اصحاب رسانه، احزاب و سمن‌ها باید به کمک معاونت سیاسی بیایند تا فرهنگ سیاسی در استان ارتقا پیدا کند. خوزستان دانشگاه و حوزه پویا و فعالی دارد و این نخبگان باید وارد صحنه شوند و اجازه ندهند که پدیده‌های مثل قومیت گرایی در استان شکل بگیرد.

سیفی گفت: شاخص‌های هویت خوزستان باید تقویت شوند و این هویت دینی و ملی که متشکل از اقوام و زبان‌ها و رنگ است باید پرچم یک رنگ خوزستان باشد و همه نخبگان باید هویت انقلابی خوزستان را تقویت کنند چون این امر مانع از قوم گرایی می‌شود.

کد خبر 5538615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha