۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۹

مهر گزارش می‌دهد؛

حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی مردم قومس/ غفلت از مهمترین معروف

حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی مردم قومس/ غفلت از مهمترین معروف

گرمسار- برداشتن حجاب یکی از اهدافی است که دشمنان در قبال فرهنگ ایرانی اسلامی مردم، نشانه رفته‌اند مردمی که بیشترشان مطالبه ترویج حجاب داشته و بر عدم غفلت از مهمترین معروف تاکید دارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - سمیه اصغری: مردم استان سمنان در هفته حجاب و عفاف در تجمعات مختلف حضور یافتند تا بگویند که معروف حجاب را می‌خواهند آن هم نه فقط به صورت نمادین و در مراسمی که در این هفته برگزار می‌شود بلکه به مثابه راهکاری برای مقابله با هجمه‌های دشمنان فرهنگ ایرانی اسلامی‌.

عمل به واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تقویت پویش‌ها و جنبش‌های مردمی برای مقابله با هجمه‌های متعدد دشمنان در باب ترویج بد حجابی و فرهنگ غلط غربی در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: جنبش‌ها و پویش‌های مردمی مطالبه گری عفاف و حجاب در فضای مجازی و حقیقی می‌تواند جبهه عظیم مردمی را در مقابل دشمنان قرار دهد.

ایرج گلینی همگانی کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را راهکاری اساسی برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است و باید به این تکلیف عمل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری تجمعات مطالبه گری در طول سال از برنامه‌های مهم بسیج برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و حجاب و عفاف است، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه عفاف و حجاب وارد میدان شوند و در این راستا نقش آفرینی کنند.

حفظ کانون خانواده‌ها

فرمانده سپاه ناحیه گرمسار توجه ویژه به کانون خانواده را از دیگر راهبردهای اساسی برای مقابله با معضل بد حجابی عنوان کرد و افزود: بانوان نقش اساسی و کلیدی در بنیان خانواده و استحکام و سلامت خانواده دارند و نقش مادران به عنوان مهمترین نقش تربیتی در خانواده محسوب می‌شود.

گلینی ابراز داشت: برخلاف جوامع غربی و رژیم شاهنشاهی که از زن به عنوان کالا استفاده می‌کردند در نظام اسلامی به جایگاه بانوان در خانواده هویت داده شده و امروز موضوع ترویج بی حجابی مهمترین معضل اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: برگزاری تجمعات مطالبه گری قانونی و هدفمند از مسئولان و آغاز راهی برای همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر که مورد غفلت همه قرار گرفته است کمک می‌کند. اگر همه نسبت به همگانی کردن عفاف و حجاب دغدغه داشته باشند مشکلات اجتماعی و بدحجابی کم رنگ می‌شود.

حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی مردم قومس/ غفلت از مهمترین معروف

ضرورت آموزش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی

یک بانوی کارمند بازنشسته شبکه بهداشت و درمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سوابق فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و شغلی خود اظهار کرد: در طول ۳۰ سال گذشته از سن نوجوانی چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کردم و در این مدت کوچک‌ترین محدودیتی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و شغلی خود نداشتم.

اختر ایجوی که از فعالان عرصه هلال احمر، پرستاری و بانویی بسیجی است در ادامه گفت: پس از بازنشستگی از شغل پرستاری به ادامه فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و آموزشی پرداختم.

وی افزود: چادر بنا به سفارش، به عنوان حجاب برتر به زنان مسلمان معرفی شده است اما دشمنان با هجمه‌های فرهنگی در صدد اجباری نشان دادن حجاب هستند و با توطئه‌های مختلف از جمله پویش چهارشنبه‌های سفید به دنبال ترویج فرهنگ غلط غربی در جامعه اسلامی هستند آموزش به دختران نوجوان و کودکان در مدارس و دانشگاه‌ها لازمه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن است.

سفارش شهید حسین درخشانی به تربیت زینبی فرزندان نسل جدید

همسر شهید حسین درخشانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهدا برای حفظ امنیت و صیانت از شرافت و حریم خانواده جان خود را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند، اظهار داشت: همسر شهید من همواره در طول زندگانی به حفظ حجاب و استفاده از چادر به عنوان حجاب سفارش می‌کرد و این مهم را حتی در فرازی از وصیت‌نامه خود نیز نقل کرده است که دختران سرزمین من باید همانند حضرت زینب (س) تربیت شوند و راه شهدا را با حجاب زینبی و منش و شیوه فاطمی ادامه دهند.

گوهر وفاخواه در ادامه با اشاره به اینکه حجاب مصونیت و امنیت را در جامعه برای افراد به همراه خواهد داشت افزود: دشمنان با توطئه‌های مختلف درصدد از بین بردن عفت بانوان و از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها هستند.

وی گفت: بانوان نقش محوری در حفظ و صیانت از حریم خانواده ایفا می‌کنند و باید با حفظ حجاب و پیروی از سیره زندگانی حضرت فاطمه (س) در مقابل این هجمه‌های ضد اسلامی دشمنان ایستادگی کنند.

حس امنیت را در چادر یافتم

یک نوجوان محجبه ۱۶ ساله نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حجاب این گونه گفت: من چادر را به عنوان پوشش و حجاب برتر انتخاب کردم و همواره با وجود چادر امنیت را در محیط اطرافم احساس کردم.

فاطمه معصومی حجاب را یک پوشش ایمن در جامعه برای دختران و بانوان عنوان کرد و گفت: حجاب هرگز محدودیتی برای من در انجام فعالیت‌های اجتماعی ایجاد نکرده بلکه حس مصونیت را عمیقاً با انتخاب چادر احساس کردم.

حجاب ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی مردم قومس/ غفلت از مهمترین معروف

ضرورت تعیین لباس فرم برای دانشجویان

کارمند بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار نیز درباره ضرورت رعایت حجاب و راهبردهای اساسی برای مقابله با بد حجابی به خبرنگار مهر گفت: در کشورهای پیشرفته لباس فرم برای کارمندان، دانش آموزان و حتی دانشجویان در محیط‌های رسمی مشخص شده است که متناسب با فرهنگ اجتماعی محیط تعیین شده است و این امر باید در ایران به ویژه در دانشگاه‌ها نیز محقق شود.

زینب معینیان تعیین لباس فرم برای دانشجویان را گامی مؤثر در ترویج حجاب بین جوانان و نوجوانان دانست و گفت: لباس فرم دانشجویی باید مطابق با معیارهای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی انتخاب شود و از ورود افراد بدون لباس فرم به اماکن اداری و محیط‌های رسمی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب اسلامی تعیین کننده شخصیت یک بانوی مسلمان است، تصریح کرد: بانوی محجبه همواره مورد احترام اطرافیان قرار دارد و امنیت و مصونیت ایجاد می‌کند.این بانوی گرمساری در ادامه ابراز داشت: دشمنان با اصل نظام جمهوری اسلامی در ستیز هستند و به همین سبب حجاب و ریشه‌های فرهنگی و اسلامی را مورد هدف قرار دادند. فرهنگ و شخصیت افراد ابتدا در خانواده به ویژه توسط مادر شکل می‌گیرد که این امر نقش مهم و حیاتی بانوان را در مقابله با هجمه‌های دشمنان صد چندان می‌کند.

توجه به حجاب در فرهنگ ایرانی اسلامی

یک کارشناس مردم شناسی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نگاهی به البسه مردم سنگسر یا دامغان و دیباج و حتی کویر شاهرود و… نشان می‌دهد که روسری‌های بلند با دامن‌هایی که تا مچ پا می‌آیند از دیرباز حتی قبل از اسلام هم در این منطقه رواج دارد در واقع باید گفت زنان عشایری و روستایی حتی روبند هم داشته‌اند بنابراین در در خواهیم یافت که حجاب به معنی مسطوری بخشی از بدن در مقابل غیر، از دیرباز در فرهنگ ما بوده است.

علیرضا اسماعیلی با بیان اینکه حجاب و عفاف خواسته و اصل زندگی زن ایرانی مسلمان است، بیان کرد: در تمام طول تاریخ هرکجا که دشمنان ما خواستند به جامعه ایرانی ضربه وارد سازند از راه زنان وارد شده‌اند و لذا این نشان دهنده اهمیت زن در جامعه‌ای است که فرهنگ و تاریخ و تمدن خود را داشته و راه نجات و سعادت را هم در پذیرش اسلام دیده است در نتیجه منطقاً و حتی به لحاظ تاریخی نیز حجاب به هر معنایی که از آن بیان می‌شود در تار و پور کشورمان و منطقه استان سمنان تنیده است.

در نهایت باید گفت حجاب مطالبه مردم استان سمنان و زنان عفیف این استان است استانی که سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده تا امروز دشمنان بدانند که این ملت از شهادت و خون دادن نمی‌ترسد و بر سر آرمان‌هایش است.

کد خبر 5539112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha