۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی:

ضرورت مطالبه عفاف و حجاب در ادارات دولتی و مدارس همدان

ضرورت مطالبه  عفاف و حجاب در ادارات دولتی و مدارس همدان

همدان- مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی خواستار رعایت جدی عفاف و حجاب در ادارات دولتی و مدارس همدان شد.

زهرا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در لایه بیرونی جامعه که متأسفانه در حد زیادی نیز در دچا، چالش است، شاهد ظهور بدحجابی‌ها ایم؛ اظهار کرد: این چالش‌ها و رفتارها حتی در ادارات دولتی هم دیده می‌شود.

وی افزود: خیلی وقت‌ها با خانم‌هایی مواجه می‌شویم که پوشش و آرایش آنها با حد متعارف و قانونی جامعه چندان هم خوانی ندارد.

مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت کشور یک قانون ۱۰ ساله عفاف و حجاب را ابلاغ کردند و بنا است که اجرای این قانون از ادارات دولتی آغاز شود، گفت: در این راستا، ادارات دولتی نخستین جایی است که انتظار می‌رود با پوشش کامل حجاب کارمندان مواجه شویم اما در عمل خیلی وقت‌ها وقتی کار ما به یک اداره دولتی یا یک نهاد رسمی مثل بانک‌ها و دانشگاه‌ها می‌افتد با کارکنانی مواجه می‌شویم که پوشش مناسبی ندارند.

رحیمی با گلایه مندی بیان کرد: این وضعیت را در ادارات دولتی همدان نیز می‌بینیم.

وی با تصریح بر اینکه انتظار می‌رود که در دانشگاه‌ها و ادارات دولتی نیز موازین شرعی و حدود شرعی که در نظر می‌گیریم، رعایت شود اما وقتی به کارکنان این ادارات می رسیم با خانم‌هایی مواجه می‌شویم که با آرایش‌های نامناسب و خلاف موازین شرعی حضور دارند.

وی گفت: در این خصوص، جای سوال است که آیا اداره‌های ما واقعاً برای رعایت پوشش و موازین و ظواهر اسلامی واقعاً قانونی ندارند؟ یا همه ادارات برای خالی نبودن تابلو عریض ادارات برای کارمندان دولتی خود و رعایت حجاب تابلو حجاب را در ورودی اداره خود نصب می‌کنند.

مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی اظهار کرد: طبق قانون راهکارهای اجرای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ما ۱۶ دستگاه داریم که شامل تمامی دستگاه‌های مسئول می‌شود و در حجاب و عفاف مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه در بین این دستگاه‌ها، بار دستگاه‌های فرهنگی مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، وزارت علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما از همه سنگین‌تر است؛ اظهار کرد: مراحلی برای گزینش معلمان از سوی آموزش و پرورش وجود دارد، چراکه معلمان الگوی دانش آموزان هستند و نباید تأثیرات تربیتی آنها را نادیده گرفت.

رحیمی در ادامه صحبت‌های خود، به رعایت عفاف و حجاب در مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی نیز که زیر نظر آموزش و پرورش هستند و به عنوان الگو و نیروی تربیتی محسوب می‌شوند و ضرورت بیشتری هست که رعایت کنند.

مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی با اشاره به کلام رهبری در سال ۱۳۷۰، افزود: فساد علمی معنایش این است که در دانشگاه نه معلم برای درس دادن دلسوزی می‌کند و نه معلم و دانشجویان برای یادگیری دلسوزی می‌کند و نتیجه آن این است که بی سواد بار می آیند، بد فهمیدن و نفهمیدن و عدم رشد استعدادها نتیجه فساد علمی خواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که اساتید در دانشگاه‌ها که تدریس می‌کنند باید به قوانین اسلامی و شریعت احترام بگذارند هم چنین مسئولین دانشگاه‌ها باید با اساتیدی که دارای برخی ناهنجاری‌ها هستند قاطعانه برخورد کنند.

رحیمی در این راستا با تصریح بر اینکه نقش استاد در تهذیب اخلاقی و متزلزل کردن شخصیت دانشجو خیلی تاثیرپذیر است؛ اضافه کرد: مسئولین مربوطه باید رویه خود را در جذب استاد تغییر دهند؛ اگر در سطح استان این‌طور عمل کنند شاهد استادی با ناهنجاری نمی‌شویم.

مسئول خواهران قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی با اشاره به اینکه کرسی استادی دانشگاه جایگاهی نیست که بتوان به هر کسی سپرد؛ افزود: مسؤلین باید در این زمینه ممیزی‌ها را بیشتر و قوی‌تری را در نظر بگیرند تا شایستگی‌های علمی و عملی استاد اثبات شود.

رحیمی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه‌ها همانطور که برای کوچک‌ترین رفتار دانشجو ناظر هستند باید نظارت‌های بیشتری بر رفتار و عملکرد اساتید نیز اعمال کنند؛ خاطرنشان کرد: رفتار استاد در اخلاق و رفتار قشر دانشجو اثرگذار است و باید به نحوی پیش رویم که در کل شاهد بی اخلاقی اساتید در دانشگاه‌های استان نباشیم.

کد خبر 5541051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha