۲۷ شهریور ۱۳۸۶، ۱۳:۱۴

روایت قصه همرزمان مجید سوزوکی در "اخراجی‌ها 2"

روایت قصه همرزمان مجید سوزوکی در "اخراجی‌ها 2"

مسعود ده‌نمکی که به تازگی نگارش فیلمنامه "اخراجی‌ها 2" را به پایان رسانده، در این اثر به روایت قصه همرزمان مجید سوزوکی می‌پردازد.

ده نمکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: "قصه فیلم "اخراجی ها 2" از سکانس شهادت مجید سوزوکی شروع می شود و دوستان مجید به اسارت بعثی ها درمی آیند. از این به بعد ما قصه دوستان او را در بازداشتگاههای عراق پی می گیریم."

وی در ادامه افزود: "در نگارش این فیلمنامه تلاش کرده ام نگاهی تازه به ادبیات بازداشتگاهی داشته باشم. به همین منظور از هر اردوگاه یکی از دوستان آزاده را دعوت کردم تا به من در بازنویسی فیلمنامه کمک کنند. این مرحله از کار به دلیل حساسیت ویژه حدود دو ماه طول می کشد و تلاش دارم نظرات کارشناسی تیم مشاوران درباره مستندات تاریخی را به زبان سینما نزدیک کنم."

ده نمکی درباره زمان شروع تولید این پروژه گفت: "بازنویسی فیلمنامه "اخراجی‌ها 2" اواخر پائیز و اوایل زمستان به پایان می رسد و از آنجا که تولید این فیلم در زمستان مشکل است، فیلمبرداری از فصل بهار و با مساعد شدن وضع آب و هوا شروع خواهم شد. در این مدت نیز با تعدادی تهیه کننده وارد مذاکره خواهم شد تا در صورت توافق تهیه این پروژه را بر عهده بگیرد."

وی درباره همکاری با تیم قبلی برای فیلم جدید نیز گفت: "بستگی به شرایط دارد. من البته با توجه به همکاری خوب و نزدیکی که با آنها داشتم علاقمند هستم بار دیگر این همکاری شکل بگیرد و دوستان هم نیز همین نظر را دارند."

ده نمکی در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه امیدوار به تکرار موفقیت "اخراجی ها"است گفت: "طنز کلامی و وقایع نگاری نزد مخاطب ایرانی جایگاهی ویژه دارد و تلفیق این دو می تواند باعث جذب بیشتر مخاطب بشود. این اتفاق در "اخراجی ها" به بهترین شکل افتاد و اگر "اخراجی ها 2" رکورد تماشاگر را جابجا نکند، ولی می‌تواند یکی از پرمخاطب ترین فیلم های دفاع مقدس باشد."

"اخراجی ها" قرار است با اضافه شدن 60 دقیقه به فیلم اکران شده در قالب مجموعه ای چهار قسمتی از یکی از شبکه های سیما پخش شود. اما به گفته یکی از عوامل این فیلم، هنوز قراردادی بین تهیه کننده و تلویزیون برای این منظور بسته نشده است.

کد خبر 554370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha