۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

امام جمعه کوار تاکید کرد؛

ضرورت سامان بخشی به نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی شهرستان کوار 

ضرورت سامان بخشی به نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی شهرستان کوار 

کوار- امام جمعه کوار بر ضرورت سامان بخشی به نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی شهرستان کوار  تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه کوار روز مباهله را روز ظهور حقانیت اسلام و حقانیت پیامبر (ص) و دلیل بر ولایت مولا علی علیه السلام دانست و اظهار کرد: همانگونه که در مباهله همه جبهه ایمان در مقابل تمامیت جبهه کفر قرار گرفت، امروز نیزجبهه ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل جبهه کفر قرار گرفته‌است.

وی افزود: همان‌طوری که اخلاص، صداقت، معنویت و شکوه معنوی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) توانست دشمن را از میدان خارج کند، همین عناصر می‌تواند در مقابل دشمنان ما را به پیروزی برساند.

عملیات غرور آفرین مرصاد تبلور مشارکت عمومی و تجلی همبستگی ملی بود

خطیب جمعه کوار در ادامه با اشاره به سالروز عملیات موفقیت‌آمیز مرصاد در مقابل منافقین، تاکید کرد: عملیات مرصاد ثبات داخلی نظام را تحکیم و باعث شناسایی دوست از دشمن و موجب تحکیم وحدت در بعد داخلی و تبلور مشارکت عمومی و همبستگی ملی و همچنین موجب تسلط اطلاعاتی هرچه بیشتر بر سازمان منافقین شد.

حجت الاسلام گشول یادآور شد: این عملیات موجب شد استراتژی و رهبری سازمان منافقین دچار شکست شود.

تحکیم بنیاد خانواده ضرورتی انکار ناپذیر

امام جمعه کوار در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: تحکیم نظام خانواده نیازمند محبت و رحمت است، زیرا خانواده به‌عنوان سلول تشکیل‌دهنده پیکره جامعه از آغاز خلقت مورد اهمیت ادیان بویژه کامل‌ترین ادیان یعنی اسلام بوده‌است.

او با بیان اینکه خانواده نیاز به مراقبت، نظارت و محبت دارد، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ برای نهادینه کردن لیبرالیسم و تساوی جنسیتی و از بین بردن حیا و شرم در جامعه و خانواده است.

نهاد امامت جمعه شاهرگ حیاتی جامعه و موجب وحدت هم‌بستگی اجتماعی است

وی همچنین در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل نهاد امامت جمعه نیز گفت: شبکه گسترده امامت جمعه یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی و به‌منزله شاهرگهای حیاتی و بافت‌های پیوندی جامعه و همچنین موجب افزایش مشارکت عمومی، مسئولیت‌پذیری، وحدت هم‌بستگی و حفظ هویت ملی و رشد سرمایه اجتماعی است.

حجت الاسلام گشول در ادامه به مسائل و موضوعات شهرستانی نیز گریزی زد و بیان داشت: در شهرستان کوار باید به سه موضوع تولید ملی و جهش تولید، توجه به تولید اشتغال‌زا بمنظور حل مشکلات مردم و هچنین توجه به حفظ امنیت و آرامش جامعه توجه ویژه شود.

گشول با تاکید بر اینکه باید به هر سه موضوع در کنار یکدیگر توجه شود، متذکر شد: جاده‌های پرخطر و نقاط حادثه‌خیز شهرستان کوار نیاز به اصلاح جدی دارد.

وی افزود: چه در اکبرآباد و ورودی و خروجی کمربندی آن، چه در جاده فرمشگان چه روبروی طسوج و چه هر نقطه حادثه‌خیز دیگری در این شهرستان باید با اصلاح، نقشه‌ریزی و طراحی درست و کار عمرانی سامان بگیرد.

وی در خاتمه ابراز کرد: از سوی دیگر از آثار و برکات تولید ملی نباید غفلت شود و باید در تولید جهش و افزایش و تسهیل به وجود آید.

کد خبر 5544256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha