ضمن مخالفت با عادی سازی روابط با تل آویو؛

هیئت علمای بیروت: مقاومت، لبنان را از اشغال صهیونیست‌ها نجات داد

هیئت علمای بیروت: مقاومت، لبنان را از اشغال صهیونیست‌ها نجات داد

هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت شدید با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از برخی جریان‌های وابسته به خارج که در این روزها مواضعی را علیه مقاومت اتخاذ کرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، هیئت علمای بیروت شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت شدید با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از برخی جریان‌های وابسته به خارج که در این روزها مواضعی را علیه مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اتخاذ کرده‌اند، انتقاد کرد.

در متن این بیانیه آمده است: فرهنگ ما براساس دعوت به وحدت و جلوگیری از تفرقه بنا شده تا در نهایت از وطن حفاظت کنیم. ما در این شرایط دشوار باید از انفعال بپرهیزیم و حکیمانه با مسائل برخورد کنیم، چرا که هر گونه فتنه ای در شرایط کنونی کل لبنان را تحت الشعاع قرار داده و با مشکل مواجه می کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: هیچ ارتباط انسانی و یا دینی میان لبنان و رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی تحت هر عنوانی وجود ندارد، رژیم صهیونیستی براساس مواد قانون اساسی، دشمن لبنان محسوب می شود اما متاسفانه برخی جریانها در تلاش برای کودتا علیه قانون اساسی لبنان در راستای ایجاد مقدمات لازم برای عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

هیئت علمای بیروت در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی حزب الله لبنان توانست این کشور را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نجات دهد، از برخی اتهامات و مواضع مطرح شده علیه این جریان انتقاد کرده و آن را در راستای خوش خدمتی به دشمنان مقاومت دانسته است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از همه می خواهیم که از ایجاد بحران های دیگر در لبنان جلوگیری کنند، چون این کشور توانایی تحمل پیامدهای این شرایط سخت و دشوار را ندارد، همچنین تاکید می کنیم که عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هرگز و به هیچ صورتی عملی نخواهد شد، قانون بالاتر از همه است و باید همگان از قوانین تبعیت کنیم.

کد خبر 5546475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha