۲۸ شهریور ۱۳۸۶، ۱۴:۴۵

تخریب باغ های تهران در صورت سند دار شدن راحت نخواهد بود

تخریب باغ های تهران در صورت سند دار شدن راحت نخواهد بود

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه برای باغ های تهران سند سازی نشده است ،به همین دلیل تخریب آنها بدون دغدغه انجام می شود، اما چنانچه برای باغ ها سند تهیه شود، تخریب آنها دیگر راحت نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر معصومه ابتکار در نشست کمیته محیط زیست  شورای شهر تهران، با تاکید بر حفظ باغ های تهران گفت: حفظ باغ های تهران ، پیگیری ایجاد کمربند سبز و شناسایی راه کارهای تشویق و آموزش مردم و جلب مشارکت آنها در حفظ فضای سبز و تدوین طرح راهبردی حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران ، در دستور کار کمیته محیط زیست شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به تخریب باغ های موجود تهران افزود: متاسفانه باغ های تهران بدلیل نداشتن سند در حال تخریب هستند. بنابراین شناسایی و مستند سازی باغ های موجود تهران از ضروریات است.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به طی مراحل نهایی طرح جامع و تفصیلی شهر تهران خاطرنشان کرد:  تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران ضامن آن خواهد بود که برای فضای سبز تهران سرمایه گذاری کنیم ، چرا که دیگر کمتر شاهد تخریب فضاهای سبز درهنگام اجرای طرح های عمرانی و توسعه شهری خواهیم بود.

به اعتقاد ابتکار، اجرای طرح جامع انجام مطالعات زیست محیطی و فضای معوض در اجرای برنامه های عمرانی و شهری و در شرایط اجبار ، جابجایی درختان و در نظر گرفتن زمین هایی جهت درخت کاری تا دو یا سه برابر از جمله راه کارهای حفظ فضای ،سبز تهران خواهد بود.

همچنین علی محمد مختاری رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران که در جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه ساخت و ساز در دامنه جنوبی البرز زنگ خطری برای شهروندان تهرانی است گفت: در حال حاضر 34 هزار هکتار در اجرای طرح کمر بند سبز تهران جنگل کاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم هر سال 5 هزار هکتار در خصوص اجرای مرحله دوم طرح کمربندی سبز تهران اجرا کنیم که این مرحله ظرف مدت 10 سال برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از اجرای طرح فضای سبز عمومی در تهران خبر داد و گفت: همچنین در اجرای فضای سبز عمودی روی نمای ساختمان ها و بدنه بزرگ راه های تهران برنامه ریزی کرده ایم . در حال حاضر برای اجرای فضای سبز روی بدنه بزرگراه های یاد گار امام (ره) و حکیم اعتبار تخصیص یافته است که طی مدت 2 سال این طرح  اجرا می شود.

وی همچنین فضای سبز درون شهری را 11 متر مربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز درون شهری نیز 21 متر مربع است که طی برنامه ریزی بلند مدت در نظر داریم میانگین سرانه فضای سبز را به 25 متر مربع افزایش دهیم .

مختاری در ادامه افزود: شناسایی باغ های تهران نیز در دستور کار سازمان قرار گرفته است که هم اکنون 2800 هکتار باغ در تهران شناسایی و شناسنامه آنها تهیه شده است.

شایان ذکر است ، جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با موضوع باغات تهران با حضور معاونان شهرسازی و زیبا سازی هفت منطقه شهرداری تهران و اساتید و کارشناسان محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 555109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha