۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷

مدیر جهاد کشاورزی نیر:

طرح شناسنامه‌دار کردن باغات نیر با جدیت پیگیری می‌شود

طرح شناسنامه‌دار کردن باغات نیر با جدیت پیگیری می‌شود

نیر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: شناسنامه‌دار شدن باغات و فعالیت‌های زیربخش باغبانی شهرستان نیر با هدف رصد محصولات باغی از تولید تا مصرف با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساجد کامل ظهر چهارشنبه در بازدید از باغات شهرستان نیر اظهار کرد: شناسنامه‌دار شدن باغات و فعالیت‌های زیر بخش باغبانی در این شهرستان به طور جدی دنبال شده که هدف از آن، رصد محصولات باغی از محل تولید تا مصرف است.

وی افزود: مدیریت برنامه‌ها و دستورات شناسنامه دار کردن باغ‌ها را به طور جدی عملیاتی کرده و ضمن آماده کردن بستر ثبت اطلاعات در «سامانه سبک» از کلیه باغداران تقاضا داریم تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیر بیان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده، برنامه‌ ریزی و تنظیم بازار محصولات باغی انجام گرفته، شغل کشاورزان هویت پیدا کرده و در نهایت باغ به عنوان وثیقه بانکی مورد قبول بانک‌ها واقع خواهد شد.

کامل با بیان اینکه اولین شناسنامه باغی در شهرستان نیر باغدار روستای لای از توابع بخش مرکزی شهرستان در مورخه پانزدهم آبانماه سال‌جاری با همکاری و هماهنگی واحد باغبانی این مدیریت و نظام صنفی شهرستان صادر شد، افزود: برابر دستورالعمل ارسالی از مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، کلیه خدمات مربوط به باغبانی از جمله فنس کشی، احداث بنا و نگهبانی، اعطای سوخت، انشعاب برق، آب، گاز و … به باغداران، گلخانه داران، واحدهای پرورش قارچ و مزارع کشت گیاهان دارویی منوط به ثبت نام افراد مذکور در سامانه فوق و اخذ شناسنامه باغات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باغداران می‌توانند با دو روش، مراجعه به سامانه سبک از طریق گوشی، کامپیوتر شخصی و یا مراجعه به دفتر نظام صنفی شهرستان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

کد خبر 5933890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha