۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکرین اعلام کرد؛

کشته شدن ۹۰۰۰ نطامی اوکراینی

کشته شدن ۹۰۰۰ نطامی اوکراینی

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برای اولین بار، شمار تلفات نظامی این کشور در نبرد با روسیه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز درگیری های نظامی میان مسکو و کی یف، آمار تلفات ارتش این کشور را اعلام کرد.

«والری زالوژنی» امروز دوشنبه در مراسم مربوط به کهنه سربازان جنگ افشا کرد که ارتش اوکراین از ابتدای جنگ با روسیه، که وارد ماه ششم خود شده، تاکنون قریب به ۹ هزار نیروی نظامی خود را از دست داده است.

این ژنرال ارشد ارتش اوکراین در این باره گفت که جنگی که در این کشور در جریان است علاوه بر سربازان و نیز کسانی که اسلحه بدست گرفته، شامل کودکانی می شود که گناهی جز اینکه در اینجا و در برهه زمانی فعلی به دنیا آمده اند.

به گفته زالوژنی این کودکان درکی از آنچه در حال وقوع است ندارند، اما بی شک نیاز به حفاظت دارند. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اضافه کرد که زیرا پدران آنها به جبهه رفته اند و شاید در میان ۹ هزار قهرمانی باشند که جان خود را از دست داده اند.

نیروهای مسلح اوکراین و مقامات ارشد به طور منظم تلفات نظامی روسیه را در نبرد با این کشور تخمین می زنند و ۴۵ هزار و ۴۰۰ رقمی است که از سوی مقامات اوکراینی به عنوان تلفات روسیه اعلام می شود.آماری که هیچگاه به تائید روسیه نرسیده است.

کد خبر 5570092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha