۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۱۶

استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی بهترین مسیر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی است

مرز خسروی بهترین مسیر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی با توجه به زیرساخت‌ها و مسیرهای تردد، بهترین مرز برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر سه‌شنبه در نخستین روز از اجلاس بین المللی پیرغلامان که در کاروانسرای بیستون استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خدارا شاکریم که امسال افتخار میزبانی و میهمان نوازی پیرغلامان را در دروازه کربلا داریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان سینه ستبر جمهوری اسلامی شهدای بسیاری را به انقلاب تقدیم کرده، افزود: ذاکرین و مداحانی که عمر خود را وقف فرهنگ عاشورایی کرده‌اند اجر خود را ذخیره معنوی آخرت خود کرده اما علاوه بر اینها باید توجه داشت که مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مسئولیت سنگینی که امروز بر گردن ذاکرین اهل بیت (ع) است زمان شناسی و دشمن شناسی است که این اشعار باید علاوه بر در برگیری واقعه عاشورا نیاز عاشورای زمان خود را نیز مطرح کند.

امیری مقدم با بیان اینکه شمر زمان امروز ما کشورهای صهیونیست و آمریکا است، عنوان کرد: شمر و حرمله امروز ما داعش و رژیم‌های صهیونیستی است که مردم مسلمان و مظلوم را به قتل می‌رسانند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص انتقال درس‌های عاشورا، خاطر نشان کرد: طبق بیانات رهبری انتقال عبرت‌های عاشورا، امام شناسی، عرفان شناسی و معرفت شناسی از جمله رسالت‌های ذاکرین است چرا که تاریخ مدام در حال تکرار است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاریخ در حال تکرار است همانطور که افرادی بودند که در صحرای کربلا خون امام خود را ریختند و در دوران انقلاب نیز افرادی بودند که اتفاقی مشابه را در صحنه دفاع مقدس رقم زدند. امروز نیز شاهد این ماجرا هستیم که گروهی در مقابل ولی زمان و ارزش‌های الهی همزمان با دشمن موضع گیری می‌کنند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه ذاکرین اهل بیت (ع) در اشعار خود باید دشمن شناسی داشته باشند، گفت: رسالت‌هایی بر دوش همگی ما است که بعضی‌ها رسالت حسینی و بعضی دیگر رسالت زینبی داشته و در این ورطه مداحان باید اشعار خود را به گونه مجهز کنند که جهاد اکبر و جهاد اصغر را در برگیرد.

وی به نقش مداحان و ذاکرین در تربیت نیرو برای حفاظت از حریم جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که شهید قاسم سلیمانی نیز گفتند جمهوری اسلامی حرم است و رسالت و وظیفه ما دفاع از این حرم است که باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری این دفاع و تلاش برای حفاظت از واجبات است.

استاندار کرمانشاه مطرح کرد: جهاد تبیین از مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان واجبی عینی و بدون شک است که در آن فرهنگ عاشورایی را باید بیشتر جاری کنیم.

امیری مقدم افزود: برای برگزاری این اجلاس همگی بر اساس اعتقاد و ارادت قلبی خود بسیج و پای کار بودند تا امروز به عنوان دروازه کربلا میزبان پیرغلامان باشیم.

وی اظهار کرد: مسئله مهمی دیگر که در آستانه ایام اربعین خواهیم داشت بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) است زیرا این مرز تنها مرزی است که با توجه به آمادگی زیر ساخت‌ها سهولت در تردد برا زائران را خواهد داشت.

کد خبر 5571206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha