۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷

استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به پروژه کلور – درام

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به پروژه کلور – درام

خلخال - استاندار اردبیل گفت: ۴۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه ارتباطی کلور – درام اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار مهر در اردبیل، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مناسبی است تا از نزدیک اقدامات و عملکردهای خود را در شهرستان ارزیابی کرده و با نیازهای مردم آشنا شویم.

سید حامد عاملی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف توسعه‌ای در شهرستان‌ها مهمترین رویکرد ما است، تصریح کرد: در هفته دولت ۸۹ پروژه در خلخال با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که مهمترین این پروژه‌ها زیرساخت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه راه‌ها است.

وی تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در جنوب استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های راهسازی در خلخال با سرعت بیشتری به جلو برود.

استاندار اردبیل افزود: پروژه کلور – درام که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی داشت، در سفر رئیس جمهور به اردبیل مورد توجه هیئت دولت قرار گرفت و در این سفر بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم اختصاص یافت که تا پایان شهریور این اعتبار به پروژه تزریق خواهد شد.

عاملی پروژه تونل الماس را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمامی مدارک برای اخذ مجوز ماده ۲۳ ارائه شده و قرار شد در اولین جلسه کمیسیون برای شروع این پروژه تصمیم‌گیری شود.

وی از دیگر مسائل مهم توسعه‌ای در شهرستان خلخال را بحث اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: برنامه جدی ما در این شهرستان علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها، مسئله اقتصادی و فعالیت‌های تحول‌آفرین در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری است.

عاملی اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن صنایع فلزی می‌تواند به عنوان نقطه تحول‌بخش در شهرستان عمل کند و ما در این راستا پیگیر اکتشاف معادن مس، مولیبدن و سنگ آهن هستیم که در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت زوایای این بحث بررسی و قرار شد به زودی عملیات اکتشاف در این منطقه آغاز شود.

استاندار اردبیل از آغاز عملیات پروژه‌های گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بحث اشتغال برنامه‌ریزی جدی ما در شهرستان خلخال است و در سفر آتی با محوریت کارگروه اشتغال، برنامه‌های تحول‌آفرین در این بخش بررسی خواهد شد.

کد خبر 5575181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha