۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱

نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا:

مردم صلح می‌ خواهند نه جنگ، اما ناتو علاقه‌ای به صلح ندارد

مردم صلح می‌ خواهند نه جنگ، اما ناتو علاقه‌ای به صلح ندارد

نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا امروز با انتشار پیامی تصریح کرد: مردم صلح می‌ خواهند نه جنگ، اما ناتو علاقه‌ای به صلح ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک والاس» (Mick Wallace) نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد: مردم اروپا در حال بیدار شدن از جنون ناتو هستند.

نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت: مردم صلح می خواهند نه جنگ، اما ناتو هرگز به صلح علاقه نداشته و به این دلیل جنگ ترویج می شود.

در همین ارتباط، ده ها هزار نفر از مردم جمهوری چک روز گذشته در اعتراض به افزایش قیمت های گاز و برق در شهر پراگ، پایتخت این کشور تجمع کردند و علیه دولت «پِتر فیالا»، نخست وزیر شعار سر دادند.

بنا بر اعلام شبکه «Czech TV»، پلیس تخمین زده که نزدیک به ۷۰ هزار نفر در تجمع شرکت کردند، در حالیکه سازماندهندگان ِاین تجمع اعتراضی می گویند بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این تجمع حضور داشتند.

تظاهرکنندگان از دولت لیبرال- محافظه‌کارِ فیالا خواستند که افزایش جهشی قیمت ها را کنترل کند و اگر نمی تواند، از قدرت کناره گیری کند. مردم معترض تهدید کردند اگر دولت تا ۲۵ سپتامبر (۲۱ روز دیگر) استعفا ندهد، تظاهرات همچنان ادامه خواهد داشت و اقدامات قهری در پیش خواهند گرفت.

از سوی دیگر، روزنامه «سان» انگلیس گزارش داد به سند محرمانه دولتی دست یافته است که نشان می دهد پلیس این کشور نگران افزایش جرم و جنایت ها و ناآرامی های گسترده اجتماعی در نتیجه افزایش قیمت‌ های سوخت و افزایش هزینه‌ های زندگی است.

به نوشته سان، این سند راهبردی در هفته های اخیر تنظیم شده است. طبق این سند، پلیس به طور فزاینده ای نگران آشفتگی های اقتصادی و بی‌ثباتی مالی است که زمینه را برای افزایش انواع جرایم ایجاد می‌کند؛ جرایمی مانند سرقت از مغازه‌ها و ماشین‌ها، دزدی، باج‌گیری و کلاهبرداری اینترنتی.

کد خبر 5582489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha