۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

آموزش‌وپرورش به‌تنهایی متولی امر فرهنگ نیست/ همه پای‌کار باشند

آموزش‌وپرورش به‌تنهایی متولی امر فرهنگ نیست/ همه پای‌کار باشند

اراک- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: آموزش‌وپرورش به‌تنهایی متولی امر فرهنگ جامعه نیست و همه باید پای‌کار باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ «احمدرضا نوازنی» در جمع اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) بیان کرد: مدرسه جایگاهی انسان ساز است، زیرا با احتساب دوران پیش دبستانی و مهدکودک، کودکان و نوجوانان حدود ۱۴ سال از عمر خود را در مدرسه می گذرانند و این ایام، زمان ارزشمندی است که در شکل گیری شخصیت و آینده این نوجوان و جوانان نقش بسزایی دارد.

وی افزود: نظرات، طرح ها و برنامه های اولیا در رفع مشکلات و چالش های پیش روی نظام آموزشی و تربیتی کشور می تواند راهگشا باشد و در جهت تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار اثر گذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تأکید بر لزوم مشارکت اولیا و تمام دستگاه های اجرایی در امور آموزش و پرورش اظهار داشت: در برهه ای پس از انقلاب تمام مسئولیت تربیت و آموزش کودکان به آموزش و پرورش محول شد و خانواده ها به طور کامل خود را از این موضوع کنار کشیدند اما با وقوع ناامنی های اخیر در سطح کشور، مشخص شد، آموزش و پرورش به تنهایی متولی امر فرهنگ جامعه نیست و همه باید پای کار آموزش و پرورش باشند.

نوازنی با اشاره به وقوع حوادث روزهای اخیر در کشور پس از کرونا، تصریح کرد: دسترسی بی محابا به فضای مجازی در این مدت و عدم نظارت والدین بر محتوای مورد استفاده فرزندان منجر به اتفاقات اخیر شد و هشداری برای همه متولیان امر فرهنگ بود که مشارکت در آموزش و پرورش یک ضرورت است.

وی یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه دستگاه ها در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند و باید پای کار تعلیم و تربیت باشند اگر امروز به هر نحوی کوتاهی صورت بگیرد در آینده دچار خسارت و آسیب می شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تأکید بر لزوم مشارکت اولیا در مدرسه، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها پای کار آمدند و در کنار اولیا مدرسه همه یک صدا یک هدف را دنبال کردند، آن آینده مطلوبی که مدنظر است برای فرزندانمان محقق می شود.

بنابراین گزارش، ۲۴ تا ۳۰ مهرماه هر سال تحت عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس نامگذاری شده است.

کد خبر 5611936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha