۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

هاشمی با مهر مطرح کرد؛

مدیران کشور گیمرها را زامبی می‌بینند

مدیران کشور گیمرها را زامبی می‌بینند

یک کارشناس حوزه بازی‌های رایانه‌ای می گوید مدتهاست فعالان حوزه گیم از اتهامات بی‌پایه و اساس رنج می‌برند و مدیران گیمرها را زامبی‌هایی می‌بینند که در حال گسترش بیماری خودشان به دیگران هستند.

سید رحیم هاشمی کارشناس حوزه بازی‌های رایانه‌ای، در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: اواخر تابستان ۱۴۰۱ هجمه‌ای رسانه‌ای توسط رسانه‌های فارسی زبان ضد جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. زوایای ناگفته درگذشت مهسا امینی منجر به ایجاد سوالاتی در اذهان مردم شد و در خلاء اطلاع رسانی درست و همچنین اجرای اشتباه قوانین موجی شکل گرفت.

وی افزود: با ادامه دار شدن اعتراضات که عمدتاً آن را نوجوانان و جوانان شکل می‌دادند و با دخالت سازمان‌هایی نظیر مجاهدین و نیز افراد دیگر اعتراضات تبدیل به آشوب‌هایی شد که جان ده‌ها تن از هم‌وطنان ما را گرفت.

این کارشناس حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به افرادی که در جریان‌های اخیر دستگیر شده‌اند و بازجویی آنها، ظاهراً اکثراً اقرار کرده‌اند که بازی ویدئویی انجام می‌دادند. تحلیل این رسانه‌های خبری این بود که یکی از علت‌های ایجاد آشوب‌ها، بازی ویدئویی است. بر کسی پوشیده نیست که این سگمنت سنی در ایران عموماً قشر گیمر کشور را تشکیل می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: از این دست تحلیل‌های بی‌اساس و بدون فکت سالهاست که در رسانه‌های رسمی کشور علیه بازی اقدام به سمپاشی می‌کنند. از کاریکاتور معروف روزنامه تسنیم بگیرید که گیمرها را کرم‌هایی در حال انقراض خطاب کرد تا امروز که برخی دیگر از رسانه‌های بی‌سواد، با فرافکنی و به حاشیه راندن موضوع اصلی این اغتشاشات، همه تقصیرها را به گردن گیم و گیمر انداخته است. یکی از این اقدامات، اعترافات غیر قابل قبول دختری از اصفهان با عنوان “گیمر حرفه‌ای که در فضای واقعی بازی خورد” است که گفته تحت تأثیر بازی‌هایی نظیر کالاف دیوتی و … بوده است.

وی افزود: مدتهاست فعالان حوزه گیم از این اتهامات بی‌پایه و اساس رنج می‌برند. مدیران کشور گیمرها را زامبی‌هایی می‌بینند که در حال گسترش بیماری خودشان به دیگران هستند. فعالان سواد رسانه‌ای، از آسیب‌های گیم گفتند ولی کسی از اهمیت آن نگفت. ما در کشور بیش از ۳۰ میلیون گیمر داریم. اکثریت دانشجویان کشور گیم بازی می‌کنند. آیا موفق بودن آنها در ورود به دانشگاه نمی‌تواند ناشی از گیم بوده باشد؟

هاشمی در پایان ضمن تشکر از بیانیه معقولانه شورای راهبری حوزه علمیه قم گفت: ما به عنوان یک رسانه تخصصی بازی ویدئویی، از رسانه‌های تریبون‌دار و پرمخاطب می‌خواهیم این بازی‌هراسی را تمام کنند و به فکر علاج کار و مشکلاتی باشند که مطالبات جوانان و نوجوانان است.

کد خبر 5615178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha