۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان خبر داد؛

برگزاری ۱۱ جشنواره پاییزه در استان همدان

برگزاری ۱۱ جشنواره پاییزه در استان همدان

همدان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری ۱۱ جشنواره پاییزه در سطح استان خبر داد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان یک استان ۴ فصل است و هر فصل ویژگی‌های خود دارد و پاییز استان همدان با توجه به باغات و مزارع زیبا دارای موقعیت اقلیمی و کوهستانی خاص خود است، می‌توان جشنواره‌های خاصی را در این فصل در استان همدان برگزار کرد.

وی افزود: با توجه قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و برداشت محصولات کشاورزی در این استان سعی بر آن است تا با برگزاری جشنواره و رویدادهای مختلف بخشی از کمبودهای گردشگری در فصول قبل جبران شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پاسخ به اینکه برنامه‌های پاییزه در این راستا چیست و چه جشنواره‌هایی در این زمینه تعریف شده است؟ از برگزاری ۱۱ جشنواره پاییزه در سطح استان خبر داد.‌

خاکسار تشریح کرد: در این رابطه جشنواره ترشیجات و شوریجات در سامن، گلرنگ در کبودرآهنگ، گردو در تویسرکان، شیره انگور در ملایر، بادام و گردو در علی آباد و گردو در ورکانه از نمونه‌های جشنواره‌های برگزارشده در استان همدان است.

وی یادآورشد: با برگزاری این جشنواره‌ها قدمی به سوی برند سازی محصولات و شناخت استان‌های کشور با استان همدان در بحث گردشگری خواهیم برداشت و در این زمینه آژانس‌ها و تورهای مسافرتی برای گردشگری به استان همدان برنامه ریزی خواهند کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: باغداران و کشاورزان باید در برگزاری جشنواره‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند چراکه منافع اصلی این جشنواره‌ها برای باغداران و جامعه محلی است و به نوعی به اقتصاد جامعه گردشگری و محلی کمک خواهد کرد بدین ترتیب، سعی خواهیم کرد تا این جشنواره‌ها به نحو مناسب برگزار شوند.

کد خبر 5615586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha