۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۵۰۰ هکتار گلخانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

۵۰۰ هکتار گلخانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

شهرکرد- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز احداث ۵۰۰ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در این استان صادر شده است.

محمدکاظم منزوی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم تنها ۴۰ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری وجود داشت.

وی افزود: در یک‌سال اخیر با پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان چهارمحال و بختیاری و صدور مجوزهای قانونی زمینه افزایش ۱۲.۵ برابر گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی در استان فراهم شد.

منزوی به ظرفیت‌های فراوان چهارمحال و بختیاری برای تولید محصولات کشاورزی مختلف اشاره و تصریح کرد: کاهش شدید منابع آب، نرخ بالای بیکاری و لزوم بهره‌مندی بیشتر از زمین‌های کشاورزی در طول سال، هدایت کشاورزی به سمت‌وسوی کشت‌های گلخانه‌ای در استان را ضروری کرده است.

وی تصریح کرد: با هدف‌گذاری انجام شده در این حوزه توسعه گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به سطح ۵۰۰ هکتار تا ۴ سال آینده امکان‌پذیر است و برای پرداخت تسهیلات احداث گلخانه در استان محدودیتی وجود ندارد.

منزوی یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جهاد کشاورزی استان باید روند صدور مجوزهای قانونی لازم برای راه‌اندازی گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی در استان را سرعت دهند.

کد خبر 5616553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha