۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۱۲ درصد زوج‌های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه دارند

۱۲ درصد زوج‌های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه دارند

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۱۲ درصد زوج های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه دارند.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جوانی جمعیت از موضوعاتی است که در کشور و استان کرمانشاه باید به آن پرداخته شود زیرا تأثیرات مهمی در آینده کشور دارد.

وی افزود: ازدواج در سنین بالا و افزایش طلاق در کاهش نرخ رشد جمعیت نقش مهمی دارد و این موارد هم ارتباط مستقیمی با مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰.۴۶ درصد کشور ما را جمعیت پیر و سالخورده تشکیل می‌دهد و اگر تا سال ۱۴۳۰ به همین منوال پیش برویم به ۲۶ درصد می‌رسد.

شکیبا بیان کرد: جوانی جمعیت برای هر کشوری یک اقتدار است و سرعت کاهش جمعیت در کشور ما بیشتر از دیگر کشورهای منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: همچنین در استان کرمانشاه در نرخ باروری شرایط مطلوبی ندارد و نیازمند آن است که برای آن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی سه هزار و ۲۲۴ زوج نابارور در استان، گفت: هم اکنون یک مرکز ناباروری در بیمارستان معتضدی کرمانشاه دایر است و ساخت مرکز دوم نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

شکیبا خاطر نشان کرد: ۱۲ درصد زوج‌های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه و ۱۵ درصد آنان نیز ناباروری ثانویه دارد که تلاش می‌شود با انجام اقدامات درمانی صاحب فرزند شوند.

کد خبر 5624878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha