۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹

مسئول دبیرخانه تعامل کمیته امداد و حوزه های علمیه:

جشنواره «گفتمان خدمت» با محوریت روحانیت در کشور برگزار می شود

 جشنواره «گفتمان خدمت» با محوریت روحانیت در کشور برگزار می شود

ساری- مسئول دبیرخانه تعامل کمیته امداد وحوزه های علمیه کشور گفت: جشنواره گفتمان خدمت با هدف نشر فرهنگ احسان و انفاق و با محوریت روحانیت برگزار می شود.

به گزراش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هرمز بعدازظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندرا ن با تاکید بر تدوین برنامه پنجساله تعاملات امداد و حوزه‌های علمیه گفت: با جلسات کارشناسی بین دو نهاد سند چشم انداز و برنامه پنجساله تعاملات تدوین شد و برنامه‌های هر سال در آن مشخص شده است.

وی با اظهار اینکه این سند هفته آینده امضا می‌شود، طرح جشنواره گفتمان خدمت را از جمله برنامه‌های این سند ذکر کرد و افزود: سالیان سال روحانیت غمخوار مردم و پشت و پناه محرومان بوده است و دشمن تلاش می‌کند بین مردم و روحانیت جدایی بیندازد.

وی افزود: طی اغتشاشات دشمن تلاش می‌کند تا قداست زدایی کند و حرکت علما و روحانیت و دین رااز بین برد و در این راستا بایدد جهاد تبیین داشته باشیم و گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با محوریت طلاب خدمات رسانی کردند.

مشاور رئیس کمیته امداد کشور گفت: گروه‌های فرهنگی، تبلیغی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد با محوریت روحانیان اقدامات را در قالب نمایشگاه‌های به مدت سه تا پنج روز به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام هرمز، تجربه نگاری و نشر فرهنگ انفاق و احسان را از جمله اهداف جشنواره گفتمان خدمت بیان کرد و گفت: در هر استانی شورای سیاستگذاری با محوریت نمایندگی ولی فقیه، حوزه‌های علمیه و کمیته امداد تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: سنگر روحانیت سنگر دینداری مردم است و طبق بررسی‌های صورت گرفته جشنواره گفتمان خدمت به صورت پایلوت در چند استان از جمله مازندران اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز از راه اندازی ۴۸۰ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: ۲۲۴ روحانی رد مراکز نیکوکاری استان مشغول خدمت و انجام وظیفه هستند.

وی افزود: ۹۰ مرکز نیکوکاری از طریق حوزه‌های علمیه و روحانیت اداره می‌شود و ۶۳ مرکز دارای عملکرد مشارکت‌های مردمی هستند.

کد خبر 5627565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha