۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹

مدیرعامل «بنیاد دعبل خزاعی» تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت خیرین با «بنیاد دعبل خزاعی» در بیمه مداحان

ضرورت مشارکت خیرین با «بنیاد دعبل خزاعی» در بیمه مداحان

اردبیل - مدیرعامل «بنیاد دعبل خزاعی» گفت: مشارکت خیرین و معتمدین با «بنیاد دعبل خزاعی» در امر بیمه مداحان راهگشای فعالیت این بنیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بهرامی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی «مجمع خیرین و معتمدین استان اردبیل» که در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: «بنیاد دعبل خزائی» با هدف ساماندهی و حمایت از فعالیت مداحان تشکیل شده و در امور بیمه مداحان گام های موثری برداشته است.

مدیر عامل «بنیاد دعبل خزائی» با اشاره به اینکه دستگاه اباعبدالله (ع) دستگاه دستگیری از نیازمندان است، گفت: گاه پیر غلامانی داریم که در دوران زندگی خود اهل کار خیر و کمک بوده‌اند ولی امروز در گیر پیچ و خم زندگی شده و باید با حفظ عزت، احترام و کرامت جایگاه مداحی، به حمایت از آنان بپردازیم.

وی یادآور شد: مداحان و پیر غلامان حسینی به واسطه نورانیت و تجربه و درس گرفتن از مکتب امام حسین (ع) نکات آموزنده‌ای دارند که می‌تواند بسیاری از توطئه ها و تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

بهرامی با تأکید بر اینکه در سفرهای به استان‌ها در راستای جهاد تبیین باید به شبهات نیز پاسخ دهیم، افزود: پاسخ دادن به این سوالات خود بخشی از جهاد تبیین است.

مدیر عامل «بنیاد دعبل خزائی» بر ضرورت مشارکت خیرین در حمایت از فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: «بنیاد دعبل خزائی» برای ارائه خدمات بیشتر و حمایت از تعداد بیشتر از مداحان در امر بیمه و خدمات درمانی، نیازمند مشارکت خیرین است تا بتواند عموم مداحان را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مداحی از استان دارالارشاد اردبیل به کشور معرفی شده است

سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل در سخنانی بر اهمیت مداحی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل پایتخت حسینیت و خاستگاه مداحان شاخص کشوری و بین المللی است که در ترویج فرهنگ حسینی نقش موثری ایفا کرده اند.

وی مداحی و تلاش برای اعتلای نام سیدالشهداء در جامعه را برترین کار فرهنگی برشمرد و گفت: فعالیت در هیئت های مذهبی کم هزینه ترین و در عین حال موثرترین فعالیت در تربیت دینی جامعه است که در مقایسه با دیگر فعالیت های فرهنگی، بازخورد مناسبی در اصلاح امور تربیتی در بین نسل جوان دارد.

اعتماد تشکیل صندوق بیمه اجتماعی توسط دولت را حمایت از اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: بنا به ظرفیت محدود «بنیاد دعبل خزائی» در امربیمه، مداحان و شعرای حسینی می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت هزینه اندک، از خدمات درمانی و بازنشستگی بهره مند شوند.

فعالیت ۱۸۶۰ مداح در اردبیل / ۱۳۸ نفر مداح تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

حسن فتحی، نماینده «بنیاد دعبل خزائی» استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در استان اردبیل تعداد یک‌هزار و ۸۶۰ مداح فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۶۰ نفر شاغل هستند بوده و بقیه صرفاً به عنوان مداح فعالیت می کنند.

وی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۳۸ نفر از مداحان اردبیلی در «بنیاد دعبل خزائی» خبر داد و گفت: مداحان و پیرغلامان حسینی عمر خود را برای مردم و خدمت در آستان اباعبدالله الحسین (ع) گذاشتند در سنین کهنسالی، نیازمند خدمات درمانی و حمایتی هستند، ولی بسیاری از آنان هیچ خدمات بیمه ای و درمانی نداشته و در زمینه درمان، دچار مشکلات جدی می شوند.

فتحی تاکید کرد: ما در موضوع بیمه، محدودیت هایی داریم که برخی از پیرغلامان را متأسفانه نمی توانیم بیمه کنیم، اما از دولت جدید انتظار داریم که در این موضوع به ما کمک کند، خصوصاً درباره موضوع پیرغلامان بالای ۵۰ سال که ما به خاطر محدویت های ضوابط سازمان تامین اجتماعی نمی توانیم این عزیزان را بیمه کنیم. از دولت جدید خواستاریم نه صرفاً برای پیرغلامان بلکه برای تمام اقشار این مشکل بیمه سنین بالای ۵۰ سال را مرتفع کند تا در شرایط سخت معیشتی، کمک و حمایتی برای آنان باشد.

کد خبر 5628814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha