۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵

استاندار بوشهرتاکید کرد؛

کارگروه تخصصی بازنگری در اشتغال و رشته‌های فنی بوشهر تشکیل شود

کارگروه تخصصی بازنگری در اشتغال و رشته‌های فنی بوشهر تشکیل شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: تشکیل کارگروه تخصصی بازنگری در اشتغال و رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنج شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی، حوزه بصیرت و تأمین تجهیزات، اظهار داشت: استان بوشهر در جریان اغتشاشات و آشوب کمترین مشکل در سطح کشور داشت که نشان از آگاهی مردم نسبت به شناخت دشمنان و اهداف آنان است.

وی با تأکید بر توجه به موضوعات محتوایی در جلسات شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: باید در نشست‌های این شورا مسائل اصلی این حوزه بررسی، آسیب‌شناسی و راهکارهای لازم برای حل آنها ارائه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت تبدیل مشکلات و مسائل به فرصت، بیان کرد: باید با شناسایی و بررسی مشکلات، برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به کارآفرینی و مهارت‌آموزی، افزود: با سرکشی مداوم از طرح‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، تولیدی و صنعتی، نیروهای شاغل در آنها بررسی می‌شود که نیاز است بر اساس ظرفیت این طرح‌ها مهارت‌آموزی افراد بومی در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی و زیست فناور دلوار یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری حداکثر استفاده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اشتغال در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: ۷۰ هزار کارگر در منطقه پارس جنوبی مشغول به کار است که ۲۰ هزار نفر آنان کارگر فصلی هستند و از نقاط مختلف کشور به این منطقه صنعتی مسافرت می‌کنند و در این راستا می‌توان نیروهای ماهر مورد نیاز این صنایع را آموزش داد و زمینه اشتغال آنان را فراهم کرد.

محمدی‌زاده با اشاره به پرورش میگو در منطقه رود شور گناوه خاطر نشان کرد ۳ هزار هکتار اراضی منطقه رود شور برای پرورش میگو تعیین شده که مهارت‌افزایی متقاضیان برای فعالیت در این عرصه ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به تجهیزات هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش استان بوشهر افزود: در این راستا تشکیل کارگروه تخصصی بازنگری در اشتغال و رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت نوسازی و تجهیز این مدارس گفت: جذب اعتبارات ملی برای این مهم یک ضرورت است.

محمدی‌زاده با اشاره به اهمیت توجه به برنامه فرهنگی دانش‌آموزان، یادآور شد: برنامه فرهنگی در این حوزه تنظیم و تدوین و از اردوگاه‌های سپاه و نیروهای پرورشی سپاه و حوزه‌های علمیه استفاده شود.

کد خبر 5629199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha