۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با مهر؛

تسهیلات بازسازی بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود

تسهیلات بازسازی بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود

یاسوج_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن در مناطق دارای بافت فرسوده استان خبر داد.

محمد راستا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: هیچ محدودیتی برای تسهیلات بافت فرسوده وجود ندارند و افرادی که سند و ملک دارند با ورود به سامانه، وام ۴۰۰ میلیون تومانی با اقساط ۲۰ ساله دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: طبق تصویب قانون نهضت ملی همه موظف هستیم که بخش‌هایی از کار را انجام دهیم.

راستا افزود: برای کار مشکل داریم که این مشکل باید از طریق ادارات خدمات رسان حل شود.

راستا با بیان اینکه در دهدشت ۹۱۲ واحد مسکن مهر داریم که ۱۰۸ واحد مسکن مهر تعیین تکلیف نشده است، تصریح کرد: از تعداد ۱۰۸ واحد بلاتکلیف ۶۴ واحد بدلیل عدم مراجعه متقاضی برای قسط بندی واحد و ۴۴ واحد دیگر بدلیل عدم تأمین اعتبار هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر را کمبود اعتبار و بدهی ۲ میلیاردی تومانی به پیمانکار برای رفع نقایص جزئی دانست.

وی ابراز داشت: همچنین برای نهضت ملی مسکن کهگیلویه ۹ هزار و ۵۲۱ متقاضی داشتیم که ۵ هزار و ۵۷۴ نفر حائز شرایط شدند و از این تعداد یکهزار و ۸۹۴ نفر افتتاح حساب را انجام دادند.

راستا بیان کرد: یکهزار و ۱۳ واحد در حال ساخت و و تحویل مردم داده شده و ۴۸ واحد از اقدام ملی تکمیل و برای سکونت نیاز به خدمات آب و برق دارند.

وی مشکل اصلی را نبود زیر ساخت‌ها از جمله آب و برق بیان کرد و گفت: طبق قانون جهش تولید توسط شورای اسلامی تمام دستگاه‌های خدمات رسان مکلف شده‌اند نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

وی با اشاره به موضوع باز آفرینی دهدشت بیان کرد: در سه مرحله به شهرداری دهدشت قیر تحویل داده شد که معابر بافت فرسوده برای سال ۱۴۰۱ در دهدشت آسفالت شود و شهرداری قرار بود طی تفاهم نامه‌ای کار را انجام دهد و متأسفانه تا کنون این تفاهم نامه را امضا نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری دهدشت برای پروژه‌های باز آفرینی شهر در سال ۱۴۰۱ هیچ گونه پیشنهادی نداده است.

راستا ابراز داشت: با توجه به نامه ارسالی شرکت باز آفرینی شهری و تغییر کاربری از فرهنگی به تجاری خاتمه یافته است.

وی تاکید کرد: در صورت تقاضای شهرداری و تحویل اسناد به راه و شهرسازی، این شرکت می‌تواند نسبت به انجام فرایند مناقصه پروژه به صورت مشارکتی اقدام نماید.

راستا با اشاره به سه پروژه باز آفرینی کهگیلویه گفت: بازار روز تحویل شهرداری شد و پروژه مسیل با پرداخت ۳۲۰ میلیون تومان اسناد خزانه به پروژه در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در پروژه بهسازی و ساماندهی میدان امام حسین به دلیل ارسال دیر هنگام صورت وضعیت توسط پیمانکار تا پایان سال مالی مبلغی به پروژه پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره تخفیف ۵۰ درصدی پروانه توسط شهرداری گفت: اگر شهرداری این کار را انجام دهد مردم بجای ساخت و ساز در جاده برج علیشیر در خود شهر با وجود امکانات زیر ساختی و پرداخت مبلغ وام بیشتر ساخت و ساز انجام دهند.

کد خبر 5629575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha