۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱

مهر گزارش می‌دهد؛

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

سنندج- انتخابات از میدان‌های مهم برای نشان دادن اتحاد و همدلی ملت به ویژه مردم کردستان است و حضور و مشارکت مردم می‌تواند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در مسیر انتخاب داشته باشد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شور و شوق انتخاباتی در این روزهای ابتدای تیر بسی دلنشین بود و امروز در هشتمین روز از چهارمین ماه سال لذت و شعف این عید حماسی با مشارکت مردم جریان گرفت.

امروز مساله انتخابات و مشارکت حداکثری مطالبه مقام معظم رهبر است و ملت بیدار و همیشه در صحنه ما خود تعیین کننده سرنوشت خود هستند.

بر کسی پوشیده نیست که به واسطه رأی مردم دولت می‌تواند مسیر توسعه را به درستی ریل گذاری کند و با نشاط سیاسی مدیریتی درست و جهادی را پایه گذاری کند.

حرکت درست دولت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌تواند مسیر ارزشمند توسعه را هموار کند و مردم سالاری دینی با مشارکت مردم زمینه این مهم را فراهم می‌کند.

در کردستان هم به تبع کل کشور مردم پای صندوق‌های رأی آمدن تا ادای دین به انقلاب اسلامی کنند و مسؤولان هم برای مهر تأیید زدن پای حماسه مردم حاضر شدند.

حضور سنندجی‌ها از آغاز رأی گیری تاکنون پرشور بوده است

فرماندار سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: همزمان با آغاز فرایند رأی گیری در سراسر کشور در استان هم این رویداد شروع شد و حضور مردم از ابتدای زمان آغاز رأی گیری خوب و پرشور بود و در ۲۶۵ نقطه شهر سنندج شعب اخذ رأی تعبیه شده است.

حسن عسکری افزود: رأی دادن یک نوع حق تعیین سرنوشت است و هرکسی می‌تواند با رأی خود نقش تأثیرگذاری در انتخابات داشته باشد.

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

فرماندار سنندج عنوان کرد: مردم با اشتیاقی که در رأی دادن دارند و حس آینده نگری آنها وظیفه و رسالت خود می‌دانند تا در انتخابات شرکت کنند و باعث ناامیدی دشمن و شادی دوستان شوند.

عسکری گفت: حضور عالی مردم خوب بوده و تقاضا داریم که به دلیل ازدحام به ساعات انتهای رأی خود را واگذار نکنند.

مردم خالق حماسه‌های ماندنی

عضو شورای شهر سنندج هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: مردم همواره خالق حماسه هستند و در شرایط خاص کنونی حضور مردم ارزشمند است.

فرهاد میمنت‌آبادی بیان کرد: با شهادت رئیس جمهور در مسیر خدمت در کمتر از ۵۰ روز شرایط برگزاری این انتخابات فراهم شد و برای رسیدن کشور به سربلندی همه مردم باید مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور دارای جایگاه ویژه است که تمام مسؤلیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بر عهده او است و مجموعه مردم و سرزمین در انتخاب اصلح این فرد دخالت دارند.

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

عضو شورای اسلامی شهر سنندج افزود: با توجه به شرایط حاکم در جهان و فراگیر بودن مشکلات داخلی و جهانی انتخابات می‌تواند ستون فقرات مردم سالاری و دموکراسی دینی باشد.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: امروز روز پاسداری از زحمات ۵۰ ساله انقلاب اسلامی است و حماسه‌ای که با دست مردم خلق می‌شود در حفظ ارزش‌ها و بها دادن به این انقلاب ارزشمند است.

وی بیان کرد: در بحث پرستیژ بین‌المللی عملکرد ما اهمیت دارد و رأی ما تاکید بر حاکمیت و پشتوانه قدرت است و در مجامع بین‌المللی ارزیابی بر اساس میزان رأی است.

رئیس دانشگاه کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، از میزان خطای انتخاباتی کاسته می‌شود.

مشارکت فاصله بین مردم و دولت را می کاهد

حامد قادرزاده بیان کرد: اولین بعد انتخابات مشارکت و دومین بعد حضور مردم در برگزاری حماسی انتخابات موجب اهمیت بیشتر می‌شود و همین مشارکت فاصله بین مردم و دولت را کوتاه می‌کند.

وی عنوان کرد: مشارکت مردم همچنین باعث بسته شدن دهان افراد خارجی شده که قصد تخریب دارند و با دیدن این مشارکت آنها حرفی برای گفتن ندارند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: مطالبات مردم با مشارکت تبدیل به فرصت می‌شود و در این مرحله حساس بین مردم و دولت ایجاد تعادل و تعامل در جامعه رقم می‌خورد.

قادرزاده بیان کرد: این انتخابات در جهت بهبود وضعیت کشور بوده نتیجه خوب و برد تضمینی به جا خواهد گذاشت.

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

مشارکت گسترده منجر به کاهش مشکلات می‌شود

امام جمعه شهرک آساوله سنندج هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نتیجه مشارکت گسترده مردم دغدغه و مشکلات را رفع می‌کند.

ماموستا مرادیان گفت: وقتی ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها علیه ما اعمال می‌شد دشمن برای فقیر کردن ایران در تلاش بود دولتمردان ما با تمام تلاش خود کشور را از ماندن در این مسیر رهایی بخشیدند.

وی ادامه داد: انتخابات هم امروز برای ما مایه‌ی رفع فقر است و این انتخابات دشمنانی دارد که دوست ندارند به ثمر برسد.

ماموستا مرادیان افزود: ملت ما اصالت دارند و انتخاب آنها بسته به اراده انها تأثیرگذار است.

نقش زنان در مشارکت اجتماعی مؤثر است

کارشناس و دکترای جامعه شناسی هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نقش زنان در جامعه پذیری و تشویق کودکان به سوی مشارکت اجتماعی نقشی بسزا است.

لادن نصری افزود: خانم‌ها غالباً ریزتر و دقیق‌تر در انتخاب‌های خود حرکت می‌کنند و آگاهی آنها در انتخابات هم می‌توان نقش به‌سزای در انتخاب درست و هدایت مسیر انتخابات داشته باشد.

انتخابات میدانی برای نمایش وحدت و همدلی در کردستان

وی بیان کرد: به عنوان نقش جامعه پذیری که زنان در اجتماع دارند، می‌توان به آنها اعتماد کرد و قطعاً زنان در جامعه طبق تحقیقات خود می‌توانند در تصمیم‌سازی‌های مهم و ایجاد دموکراسی بستر لازم در پیوند زدن همبستگی اجتماعی و سرمایه گذاری را فراهم کنند.

نصری یادآور شد: حضور زنان، جوانان و رأی اولی‌ها از مهم‌ترین بخش‌های حضور انتخاباتی است که در جامعه پذیری سیاسی و اجتماعی مؤثر است.

رأی دادن در انتخابات حقی بر گردن همه ملت ایران است که در سرنوشت این مرز و بوم تعیین کننده بوده و برای استمرار مسیر توسعه کشو به ویژه کردستان مهم است.

انتخابات یکی از میدان‌های مهم برای نشان دادن اتحاد و همدلی ملت است و حضور و مشارکت مردم می‌تواند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در مسیر انتخابات داشته باشد.

کد خبر 6151285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha