در نشست «آسه آن» مطرح شد؛

تأکید کره جنوبی بر ضرورت «پاسخ متحد جهانی» به کره شمالی

تأکید کره جنوبی بر ضرورت «پاسخ متحد جهانی» به کره شمالی

رئیس جمهور کره جنوبی در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه «آسه آن»، پاسخ متحد جهانی به آزمایش های جدید موشکی یا هسته ای کره شمالی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تهدید همسایه شمالی این کشور گفت که جهان باید به آزمایش موشکی و هسته‌ای جدید کره شمالی پاسخ متحد بدهد.

بر اساس این گزارش، «یون سوک یول» این سخنان را امروز شنبه در نشست سران کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) اظهار داشت و برای احیای زودهنگام ساز و کار روابط سه جانبه با چین و ژاپن ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در این اجلاس همچنین تلاش‌های مشترک قوی‌تر برای غلبه بر بحران‌های پیچیده در آینده مانند بحران‌های ناشی از جنگ‌ها، نقض حقوق بشر در سراسر جهان، خطرات ناشی از امنیت غذایی و انرژی به علت تغییرات آب و هوایی را خواستار شد.

دیروز جمعه اجلاس سالانه «آسه آن» در شهر «پنوم پن» پایتخت کامبوج افتتاح شد در حالی که نمایندگان میانمار در این نشست غایب بودند. «آسه آن» یک سازمان اقتصادی است که ۱۰ کشور در جنوب شرقی آسیا از جمله اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، برونئی، ویتنام، لائوس، برمه و کامبوج را شامل می‌شود.

کد خبر 5630417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha