۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

۲ هزار و ۵۰۰ نانوایی ماهانه ۱۶ هزار تن آرد دریافت می‌کنند

۲ هزار و ۵۰۰ نانوایی ماهانه ۱۶ هزار تن آرد دریافت می‌کنند

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ماهانه ۱۶ هزار تن آرد در بین ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی فعال در استان اردبیل توزیع می‌شود.

علی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این میزان ۱۱ هزار تن آرد درجه یک و مابقی آرد درجه ۲ است که بین نانوایی‌های استان برای پخت توزیع می‌شود.

وی ضرورت اجرای طرح نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها را با استفاده از دستگاه‌های «نانینو» یادآور شد و تصریح کرد: تمام نانوایی‌های استان مجهز به «کارتخوان نانینو» هستند و با ثبت اطلاعات آنها به صورت هفتگی، این اطلاعات رصد می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ما هم اکنون میزان سهمیه و آرد توزیعی را به نانوایان دقیقاً رصد می‌کنیم و حتی زمان و ساعت پخت و میزان فروش نان مشخص بوده و تلاش بر جلوگیری از کم‌فروشی و توزیع خارج از شبکه آرد است.

نوبخت افزود: با نصب کارتخوان‌ها امکان بروز تخلف در بخش گران‌فروشی به حداقل رسیده و امیدواریم با اجرای کامل طرح آزادسازی قیمت‌ها، شرایط مطلوب‌تری را در حوزه آرد و نان شاهد باشیم.

وی شایعه کمبود گندم و آرد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه کمبود آرد نداریم و ما تا خرداد سال آینده که فصل برداشت محصول است، قادر به تأمین گندم مورد نیاز کارخانه‌های آردسازی هستیم.

نوبخت در مورد تأمین آرد مورد نیاز کبابی‌ها، صنف و صنعت نیز اضافه کرد: با توزیع ۴۲۵ تن آرد در بین واحدهای صنفی و صنعتی به ویژه ۴۸ واحد تولید نان باگت سعی بر این است تا نیاز آنها نیز تأمین شود.

وی ضرورت اجرای نظارت‌های هوشمند را یادآور شد و بیان کرد: اجرای این طرح نیز عامل بازدارنده در جلوگیری از تخلفات احتمالی خواهد بود.

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با اتمام عملیات خرید گندم سال زراعی گذشته، از آذرماه فرآیند خرید گندم برای سال زراعی جاری نیز آغاز می‌شود.

نوبخت تفاوت خرید تضمینی سال آینده را شرایط قرارداد کشاورزان در تولید گندم اعلام کرد و گفت: در طرح قراردادی کشاورز با ورود به اپلیکیشن طراحی شده، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را ثبت می‌کند تا بعد از راستی‌آزمایی اطلاعات او در اختیار جهاد کشاورزی، بانک عامل، غله و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد تا امکان تأمین نیازمندی کشاورزان فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بر پایه ثبت اطلاعات کشاورزان، منابع اولیه اعتباری تأمین می‌شود تا پوشش بیمه‌ای، تأمین بذر، کود، سم و سایر خدمات حمایتی انجام شده تا در زمان فروش محصول کشاورزان از این بابت تسویه حساب کنند.

نوبخت تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۲۵۲ هزار و ۶۴۶ تن خرید گندم از کشاورزان استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: برای ۱۴ هزار کشاورز که در قالب ۴۲ هزار محموله گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده بودند در مجموع سه هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم و در حال حاضر هیچ بدهی به گندمکاران نداریم.

کد خبر 5632248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha