۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۸:۲۳

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی:

نباید زمان ثبت خاطرات ارزشمند دفاع مقدس را از دست بدهیم

نباید زمان ثبت خاطرات ارزشمند دفاع مقدس را از دست بدهیم

قزوین- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: اگر خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران را ثبت نکنیم به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی دادمان در آئین رونمایی از کتاب روزهای پیام بری که دوشنبه شب در سالن همایش‌های کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: اولین بار که قصه کتاب روزهای پیام‌بری را شنیدم متوجه مواجهه جدیدی با ماجرای دفاع مقدس در کنار سوژه جذاب و روایت خواندنی و زاویه دید خاص کتاب شدم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: روزهای پیام‌بری برای من یک جذابیت دیگر هم دارد و اینکه به قلم آقای روح الله شریفی است که امروز در حوزه توفیق داریم در خدمت او باشیم و این توان را دارد که سنگر ادبیات پایداری را توسعه دهد و امروز یک کتاب ناب می‌بینیم که نوید می‌دهد جریان ادبیات پایداری به تلاش ایشان و همه دل بستگان دفاع مقدس به خادمی برادران و خواهران در حوزه هنری قزوین و لطف الهی فصل جدیدی آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: ما در برابر دفاع مقدس و انقلاب مکلف هستیم و کار نیمه تمام به قدری زیاد است که وقتی با آن مواجهه میشوم به معنای حقیقی نگران کننده است.

دادمان تصریح کرد: برای روایت یک اتفاق بزرگ که در طول تاریخ و در سده اخیر شاید بی مانند باشد زمان زیادی نداریم و زمان علیه ما در حال حرکت است و روز به روز فرصت را از دست می‌دهیم.

این مسئول در خاتمه بیان کرد: هر روز یک انسان بزرگ و یا یک گنجینه و دارنده روایت را از دست می‌دهیم و امیدواریم خدا کمک کند تا بتوانیم با دقت و تدبیر و متانت به دور از کارهای زود گذر و غیر ماندگار آثار کاربردی تولید کنیم.

انتشار ۱۴ عنوان کتاب سال گذشته در قزوین

محمدرضا امامقلی نیز در این مراسم تصریح کرد: حوزه هنری قزوین ذیل سند تحول در چشم انداز پرچم داری هنر پیشران پیشرفت؛ سعی کرده ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی را جدی پیگیری کند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: در دهه ٩٠ تعداد ۱۰ عنوان کتاب توسط حوزه هنری قزوین به انتشار رسیده و طی سال گذشته ١۴ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

وی بیان کرد: ایده خلاقانه مرکز رشد ادبیات به ما این تجربه را داد که می‌شود از همه ظرفیت‌ها برای ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کرد.

این مسئول در خاتمه گفت: از خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند که با تمام توان خاطرات این دوره خاص ایران اسلامی تدوین شود.

کد خبر 5632312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha