۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

مدیر کل گمرکات گلستان خبرداد؛

رشد ۲۸ درصدی صادرات از مرز اینچه برون

رشد ۲۸ درصدی صادرات از مرز اینچه برون

اینچه برون- مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در هشت ماهه سال جاری ۲۳۸ تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار از مرز اینچه برون صادر شده که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: پایانه مرزی اینچه برون تنها پایانه مرزی ایران است که به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و اوراسیا ارتباط دارد و کریدوری برای اتصال به کشورهای شرق دور مانند چین است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: با هدف مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سگ‌های مواد یاب در مرز مستقر هستند و تاکنون موردی از جابجایی مواد مخدر در کشور همسایه گزارش نشده است.

حسینی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۲۳۸ تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار از مرز اینچه برون صادرات داشتیم که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: ۲۵ درصد صادرات مرز اینچه برون گلستان به کشور ترکمنستان بوده و این کشور اصلی ترین مقصد تجاری استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون دلار از مرز اینچه برون واردات داشتیم که شامل ماشین آلات و مواد اولیه کارخانه‌ها بوده و کالای لوکس در واردات نداشتیم‌.

حسینی ادامه داد: نسبت به سال گذشته ترانزیت کالا در مرز اینچه برون رشد خوبی داشته و ۲۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار ترانزیت داشتیم که درآمد وصولی گمرکات در هشت ماه امسال ۱۰۷ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۱۲۶ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: در هشت ماه امسال ۱۲۸ فقره پرونده معادل ۴۸ میلیارد و ۴۷۹ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۱۷ ریال به گمرک استان گلستان و سپس به شعب و مراجع ذی‌صلاح ارسال شده که از این ۱۲۸ فقره ۱۴ فقره تطبیق اسناد داشته و قاچاق نبوده است.

کد خبر 5638617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha