۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران:

جهادگران برای حل آسیب های اجتماعی به میدان بیایند

جهادگران برای حل آسیب های اجتماعی به میدان بیایند

یزد- دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران گفت: جهادگران برای حل آسیب های اجتماعی به میدان بیایند و حل مشکلاتی همچون بیکاری، اعتیاد، طلاق و اقتصاد ناکارآمد را در برنامه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ضیاء الدین حزنی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی ۲ که با حضور گروه های جهادی استان یزد برگزارشد، با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: فقر برای مردم آزار دهنده نیست بلکه اختلاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه امکانات و پروژه ها است که موجب ناراحتی مردم می شود.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی آزاردهنده برای مردم در جامعه عنوان کرد: گروه های جهادی به مشکلاتی همچون بیکاری، اعتیاد، طلاق و ۱۶ سال اقتصاد ناکارآمد مراجعه کنند.

حزنی با تاکید بر اینکه اعتیاد دانش آموزی در برخی استان ها بسیار بالا است، عنوان کرد: این مشکلات باید با فکر و تلاش نیروهای داخلی خودمان حل شود زیرا مردم ایران گنج های پنهان این کشور هستند و باید از ظرفیت های آنها برای حل چنین مشکلاتی استفاده شود.

وی با بیان این انقلاب کرده ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم اظهار داشت: در برخی دولت ها سکه می فروختند و در ازای آن ملک می خریدند و عملاً در حال تجارت بودند و بر اساس یکی اصل اقتصادی، اگر حکومت ها تجارت کنند دولت ها ضعیف می شوند و مردم فقیرتر ولی اگر برعکس مردم تجارت کنند دولت ها قوی می شوند و مردم ثروت مند، باید از همین مبانی برای حل مشکلات اصلی کشور استفاده کرد.

حزنی با بیان اینکه در کشور هیچ بن بستنی وجود ندارد، عنوان کرد: برای حل مشکلات یا باید راه ساخته شود و یا باید راهی پیدا کرد تا از بن بست خارج و مشکل حل شود و ما وظیفه داریم این ماموریت ها را به سرانجام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه شایستگی مسئولان پشت میزنشین به خدمت به مردم و رضایتمندی مردم است، اظهار داشت: اگر مردم کرد، لر و بلوچ را به تن نگیریم دشمن آنها را می قاپد و در حال حاضر سازمان و مسئولی که با مردم است تمامی ندارد و براساس فرامین دینی، سازمانی الهی است که با مردم است و این اصل باید مدنظر همگان قرار گیرد.

دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی مردم بسیار اهمیت دارند، افزود: مسئولان می آیند و می روند ولی مردم ثابت هستند و این میزها در جمهوری اسلامی و آدمهایی که پشت این میزها می نشینند، همین میزها امتحان آنها است که تا چه میزان توانسته اند برای مردم انجام وظیفه کنند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی هیچ منع و مانعی برای خدمت رسانی به مردم نیست و در ضمن اینکه باید به سمت کارهایی برویم که برای مستضعفان و محرومان کشور مفید است و نباید به سمت اقدامات و کارهایی برویم که برای قشر خاص فایده داشته باشد و بسیج سازندگی، گروه های جهادی باید این مسائل را روبه روی تصمیم گیران و مسئولان قرار دهند و مطالبه گری لازم را به نمایندگی از مردم انجام بدهند.

حزنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم که باید باهم کار کنیم و عقب افتادگی را با کمک هم حل کنیم تصریح کرد: اشکالات و مشکلات گروه های جهادی باید توسط خودشان در داخل خانواده های خودشان حل شود و نباید این گروه ها هیچ مشکل و نقطه ضعفی داشته باشند و در زمینه مسائل مالی نیز باید با دقت و وسواس خاصی حرکت کنند و مسائل شفاف سازی در اولویت انها قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه های کم اعتبار و بی اعتبار باید توسط گروه های جهادی دنبال شود و به مسائلی که کمتر مورد توجه مسئولان قرار می گیرد باید توسط گروه های جهادی پیگیری شود.

دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی عنوان کرد: در روستاها و مناطق محروم باید با هماهنگی جهاد کشاورزی ترتیبی اتخاذ شود تا باغداران و کشاورزان نمونه تشویق شوند و اینگونه به تولید بها داد و همچنین احداث بیمارستان صحرایی در مناطق محروم باید با جدیت پیگیری و احداث شود.

حزنی اظهار داشت: گروه های جهادی شناسنامه و مخاطب و ویژگی های برنامه های خود را ایجاد کنند و اطلس استان به صورت کامل تهیه تا بتوانیم گروه های جهادی را به این سمت هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: حوادث، انسان های کوچک را متلاشی می کند ولی انسان های بزرگ را متعالی می کند و علیرغم وجود مشکلات مهم این است که رضایت ولی فقیه و مردم را بتوانیم در این مسیر جلب کنیم.

کد خبر 5638636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha