۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰

استاندار قزوین:

رویکرد اصلی انقلاب اسلامی «فرهنگی» است

 رویکرد اصلی انقلاب اسلامی «فرهنگی» است

قزوین- استاندار قزوین گفت: انقلاب اسلامی پیش از یک انقلاب سیاسی و حرکت مردمی فراگیر در همه حوزه‌ها یک انقلاب فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: برای رفع نواقص و مشکلات استان قزوین باید ابتدا به سابقه تاریخی و پیشینه فرهنگی این استان توجه کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به جایگاه فرا منطقه‌ای حوزه فرهنگ در این جغرافیا باید گفت آورده‌های فرهنگی اثر گذاری ملی دارند.

وی عنوان کرد: قزوین در بازه وسیعی از تاریخ تمدن اسلامی نقش داشته و امروز میراث دار ذخایر فرهنگی و تاریخی است و نیز مزیت مطلق این منطقه فرهنگ اصیل و هنر عمیق در مردمان شریف این دیار است.

وی با تاکید بر مردمی سازی در مقوله فرهنگ که از دستور کارهای جدی دولت سیزدهم است بیان کرد: انقلاب پیش از یک انقلاب سیاسی و حرکت مردمی فراگیر در همه حوزه‌ها یک انقلاب فرهنگی است.

این مسئول گفت: این روزها شاهد هستیم موضوع فرهنگ در رصد دشمنان قرار گرفته و دشمن می‌خواهد به این فضا آسیب برساند و ملت را با مشکل رو به رو کند. ما باید برای صیانت از فرهنگ و باورها بیش از گذشته دقت کنیم و با نگاه جامع‌تر و اجرایی تر نقش آفرینی کنیم.

اعلایی ابراز کرد: در بستر فرهنگ و رشد و تعالی آن زمانی می‌توانیم موفق باشیم که سلیقه مردم را ببینیم و برای تعالی آن برنامه ریزی داشته باشیم و باید به این موضوع باور داشته باشیم که اگر تدوین استراتژی در حوزه فرهنگ توأم با شرایط مقبول مردم نباشد موفق نمی‌شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: در موضوع مردمی سازی هم باید ذائقه مردم مورد توجه قرار بگیرد و خود مردم به این باور برسند که حاکمیت ذائقه آنها را می‌شناسد و همه خواست آنها را مد نظر قرار می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: باید بپذیریم در گذشته در مقوله فرهنگ اشکالاتی داشته ایم و این مسئله باب ورود به مردمی سازی است، اول ببینیم مردم چه خواسته و نیازی دارند و ما خودمان را با این نیاز بسنجیم.

کد خبر 5638754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha