۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰

مدیرکل هواشناسی گلستان:

بارش های «آبان» خشکی مهر در گلستان را جبران کرد

بارش های «آبان» خشکی مهر در گلستان را جبران کرد

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: علی رغم افزایش ۵۳ درصدی بارش ها طی آبان ماه در گلستان اما با وجود خشکی شدید مهر، میانگین بارش از ابتدای فصل آبی تا پایان آبان به حد نرمال رسیده است.

امان محمد کمالی در تحلیل شرایط جوی آبان ماه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مطابق اطلاعات پهنه بارش‌ها مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، با وجود بارش‌های خوب استان در آبان ماه (افزایش ۵۳ درصدی نسبت به دوره بلندمدت) به علت کمبود بارش در مهرماه، میانگین بارش استان از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آبان ماه ۸۲.۱ میلی متر و در حد نرمال بوده است.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی گلستان این میزان در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: میانگین بارش استان در آبان ماه ۶۳.۶ میلی متر بوده و نسبت به متوسط بارش آبان ۵۳ درصد افزایش داشته است.

کمالی ادامه داد: بیشترین بارش در آبان ماه در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک شهرستان علی آبادکتول به میزان ۱۴۸.۲ میلی متر و کمترین میزان بارش در ایستگاه هواشناسی شهرستان مراوه تپه به میزان ۳۴.۴ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در آبان ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۱۴.۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به متوسط آبان ماه تغییری نداشته است.

وی عنوان کرد: حداکثر دمای ثبت شده در این ماه ۳۰.۳ درجه در شهرستان گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده ۳.۱ درجه در شهرستان مراوه تپه بوده است.

کد خبر 5639239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha