۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱

مهر گزارش می‌دهد؛

حاشیه امن برای دروغ‌گوهای مشهور

حاشیه امن برای دروغ‌گوهای مشهور

به‌رغم دستور رئیس قوه قضاییه درباره اظهارات کذب و بدون سند اشخاص، تعدادی از چهره‌های معروف محتوای دروغ منتشر کرده بودند، همچنان بدون جبران خطای خود به این کار ادامه می‌دهند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ از حدود هشتاد روز قبل، شبکه رسانه‌ای جریان مخالف ایران، به‌واسطه حادثه‌ها و اتفاق‌های مختلفی که در کشور رخ داده، سعی کرده واقعیت را وارونه نشان دهد تا بتواند آتش آشوب‌ها را در ایران روشن نگاه دارد. ماجرایی که با فوت مرحوم «مهسا امینی» و بهره‌برداری از مرگ او آغاز شد و در ادامه مسیر به عوض شدن جای تروریست و قربانی انجامید، حکایت از تلاش همه‌جانبه دشمنان ایران برای وارونه کردن حقیقت در ذهن جامعه دارد.

اشخاص صاحب تریبون و شناخته‌شده در فضای مجازی به‌واسطه شهرت خود، قدرت تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارند و بر همین اساس، دقت در انتشار مطالب مختلف از سوی آنها باید بیش از بقیه باشد؛ که خطا در صحت مطلب منتشر شده از سوی اشخاص و به‌طور خاص افراد صاحب تریبون و مشهور، می‌تواند پیامدهای بدی برای امنیت روانی جامعه داشته باشد.

چگونه برخی سلبریتی‌ها به منبع انتشار اخبار جعلی تبدیل شدند؟

با این حال اما در هشتاد روز گذشته، فقر سواد رسانه‌ای و کنش‌های هیجانی سبب شد برخی اشخاص شناخته‌شده به منابع انتشار گسترده اخباری جعلی و نفرت‌پراکنی تبدیل شوند. در موارد مختلفی چهره‌های معروف و صاحب تریبون با نیت‌ها و انگیزه‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی به جعل واقعیت و دروغ‌پراکنی پرداختند و سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی و تسهیل دست‌یابی دستگاه رسانه‌ای دشمن و رسانه‌های تروریستی به هدف خود شدند.

دستور رئیس عدلیه درباره حرف دروغ و ادعای بی سند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه روز هفتم آذرماه، در نشست شورای عالی قوه قضائیه به حربه دشمنان در انتشار دروغ و شایعه اشاره کرد و گفت: به مسئولان قضائی در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده‌ام چنانچه فردی حرف دروغی یا ادعای بدون سندی منتشر کرد، در کوتاه‌ترین زمان او را احضار کنید و مستند ادعا را از او بخواهید؛ چنانچه بدون سند و مدرک این حرف دروغ را نشر داده باشد و سوء‌نیت او نیز احراز شود، اما ابراز تنبّه کند و اعلام کند درصدد جبران برمی‌آیم، طبیعتاً مواجهه مقتضی به عمل خواهد آمد. اما چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، مستندی ارائه نکرد و سوء‌نیت او محرز شد و ابراز تنبّه و جبران خطا در رفتار او مشاهده نشد، مشخص است در راستای اهداف دشمن اقدام می‌کند. لذا برای او به سرعت کیفرخواست صادر خواهد شد و پرونده‌اش به دادگاه ارسال می‌شود.

احضار بعضی چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی در پی انتشار مطالب تحریک‌آمیز و غیرمستند

در پی برخی اظهار نظرهای بدون استناد درباره اتفاق‌های اخیر و انتشار مطالب تحریک‌آمیز در حمایت از آشوب‌های خیابانی از سوی برخی چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی، این افراد برای توضیح به دادستانی تهران احضار شدند.

از جمله محمود صادقی، پروانه سلحشور، یحیی گل‌محمدی برای توضیح درباره انتشار مطالب غیر مستند یا توهین‌آمیز به دادسرا احضار شده‌اند. پنج نفر از چهره‌های سینمایی هم برای پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیر مستند و تحریک‌آمیز به دادسرا احضار شدند؛ الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی. حسن عباسی هم که اتهام‌هایی به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود، برای پاسخ به مقام قضائی، به دادستانی احضار شد.

کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی هم بنابر آنچه که پیش‌تر اشاره شد، جلب شدند و دستگاه قضائی، صادق زیباکلام را که با انتشار مطلبی جعلی و بدون ارائه سند در صفحه توییترش مطرح کرده بود، برای توضیح احضار کرد.

با این حال اما، برخی از چهره‌های مشهور که روزهای گذشته ادعاهایی دروغ را در صفحه خود و در فضای مجازی نشر دادند، بدون اینکه خطای خود را جبران کنند، همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

انتشار ادعای نادرست برخی چهره‌های مشهور

بررسی‌های خبرنگار مهر حاکی است در هشتاد روز گذشته، تعدادی از چهره‌های مشهور در فضای مجازی و حقیقی با انتشار دروغ‌های مختلف و جعل واقعیت امنیت روانی مردم را به خطر انداخته‌اند که در ادامه به نام این افراد و دروغی که نشر داده‌اند، اشاره خواهد شد.

تکرار دروغ کشتن کودکان!

پرویز پرستویی، بازیگر سینما با انتشار مطلبی در صفحه خود دروغ شاخ‌دار کشتن کودکان توسط حکومت را که توسط رسانه‌های تروریستی مطرح شده بود، تکرار کرد و در راستای پروژه کشته‌سازی دشمن قدم برداشت.

شهاب حسینی نیز مدتی قبل با انتشار فیلمی در فضای مجازی مدعی شد حاکمیت در مقابل سوال مردم به خشونت متوسل می‌شود؛ حال آن‌که به‌رغم افزایش خشونت آشوب‌گران، نیروهای انتظامی بدون استفاده از سلاح جنگی سعی کرده‌اند خشونت‌ها را کنترل کنند، و این ماجرا در آسیب دیدن و شهادت تعدادی از آنها به وضوح نمایان شده است.

معتمدآریا؛ اصرار بر قتل مهسا امینی و سارینا اسماعیل‌زاده

در روزهای ابتدایی آشوب‌ها، فاطمه معتمدآریا با انتشار فیلمی در فضای مجازی سناریوی انحرافی قتل مهسا امینی و سارینا اسماعیل‌زاده را تکرار کرد؛ در حالی که تاکنون چند بار دستگاه‌ها و نهادهای مسئول درباره نحوه فوت این دو دختر جوان گزارش مستند ارائه کرده‌اند و فرضیه قتل آن‌ها هیچ سند و دلیلی ندارد.

انتشار فیلم خواننده بلوچ، به‌جای یکی دیگر!

با اینکه انتشار فیلمی از پایکوبی یک خواننده بلوچ، به جای شخص دیگری، صدای خواننده بلوچ را هم درآورد، نگار جواهریان بدون توجه به صحت و اصالت این فیلم، آن را با تکرار ادعایی دروغ در صفحه رسمی خود بازنشر داد.

تهمینه میلانی؛ بازنشر خبر جعلی

تهمینه میلانی کارگردان سینما مدتی قبل عکس‌نوشتی منتسب به کبری خزعلی با لوگوی خبرگزاری تسنیم منتشر کرد. اما چنین خبری هرگز در خبرگزاری تسنیم منتشر نشده بود.

سمانه پاکدل؛ بازنشر شایعه مبتذل درباره شهردار تهران

سمانه پاکدل با انتشار یک شایعه به نقل از شهردار تهران در صفحه خود، برخی از مردم را به اشتباه انداخت. بنابر اعلام سخنگوی شهرداری تهران پس از مشخص شدن حقیقت تلاشی برای اصلاح نکرد و با شکایت شهرداری تهران مواجه شده است.

رخشان بنی‌اعتماد؛ عوض کردن جای تروریست و قربانی

رخشان بنی‌اعتماد نیز با انتشار فیلمی در فضای مجازی با تکرار ادعاهای رسانه‌های سعودی، قتل کیان پیرفلک را که توسط عناصر تروریستی در ایذه صورت گرفت، به حاکمیت نسبت داد؛ در حالی که تاکنون بارها درباره نحوه جان باختن این کودک در جریان حمله تروریستی در ایذه اطلاع‌رسانی شده و فیلمی از محدوده اقدام تروریستی منتشر شده است.

فلامک جنیدی؛ تکرار دروغ قدیمی!

فلامک جنیدی، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار متنی در صفحه مجازی خود با اشاره به وقایع اخیر، دروغ قدیمی کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در جریان آبان ۹۸ را تکرار کرد؛ در حالی که تا کنون مستندی برای این آمار گسترده ارائه نشده است.

ادعای عجیب بازیگر بی‌خبر از متن قانون اساسی

مدتی قبل بابک کریمی، بازیگر و پسر نصرت کریمی، با انتشار فیلمی در فضای مجازی از بهره‌مندی شهروندان در غرب از حق اعتراض و اعتصاب سخن گفت و اعلام کرد که این حقوق در ایران وجود ندارد؛ حال آن‌که حق اعتراض مسالمت‌آمیز در نظام حقوقی کشور به رسمیت شناخته شده و یکی از اصول قانون اساسی را به خود اختصاص داده است.

انتظار می‌رود عده‌ای از چهره‌های معروف که خبرهای نادرستی را در این مدت منتشر کرده‌اند، نسبت به تصحیح اشتباه خود در انتشار اخبار جعلی اقدام کنند. و قوه قضائیه برای آرامش روانی جامعه، همان طور که رئیس این قوه قضائیه تاکید کرده، با انتشار اخبار جعلی از طریق بررسی ادعاها و مستندات افراد مدعی، برخورد مؤثر قانونی کند.

کد خبر 5646479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      61 14
      لطفا این مطالبه را از بازیگران و ورزشکاران را به صورت مدنی و مردمی ادامه دهید تا آنکه مجبور به پاسخگویی شوند
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      57 21
      ان شالله روزی میاد که این دروغگویان رسوا بشن و اونوقت نه در پیشگاه خداوند جوابی دارند و نه در پیشگاه ملت. اینا دلشون برای کسی نمیسوزه.فقط میخوان دنبال کنندگانشون توی فضای مجازی بیشتر بشه و پول بیشتری به جیب بزنن.با جو دادن دروغ اینها جوانانون دارن کشته میشن ازهردوطرف
    • علی رفعتی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      48 28
      این معروف های بی هویت باید محاکمه شوند تا سر هر پیچ شروع به لفاظی نکنند .
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      28 17
      اژه ای فقط شعار میده دریغ از عمل ایشون بیشتر براش مهمه بازیگر جماعت به تریج قباش بر نخوره تا محاکمه کنه وگرنه با این سرعت با یه تهدید خانه سینما بازیگرها را آزاد نمی کرد بعد پشث وثیقه ی که ندیده ایم خودش رو پنهان کنه
      • بینوایان IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
        3 0
        خدایا شکرت ما می گفتیم سینما وتلویزیون پراز سلبریتهای فاسدی بی‌بندوبار آبروی نظام جمهوری اسلامی بردن آن‌وقت قبول.نمی گردند بفرمایید بدریختان دیروز بلای جونی مردم شده
    • مونا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      52 14
      به قدری از بازیگرا و سلبریتی های دروغگو متنفر شدم که دیگه علاقه به دیدن فیلم وسریال ندارم ..تف تو ذات شون
    • مخاطب IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      45 12
      مانخوایم اینا هنرمندای کشورمون باشن باید کیو ببینیم؟!! کاملا برعکس صلاح مردم وکشور عمل میکنند
    • سعید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      33 8
      چرا باید حتما قوه قضاییه وارد بشه نقش شما به عنوان رسانه چیه؟ آیا این امکان وجود نداره شما خبرنگار بفرستید سراغ این بندگان خدا و در مصاحبه ها ازشون مدرکی برای ادعاشون بخواهید آیا وقت اون نرسیده گفتگوها رو از همینجا شروع کنید و حتی اگر اینها حاضر به صحبت نشدن از طریق همین رسانه به ملت اعلام کنید
      • من IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        12 37
        یعنی بازجو خبرنگار بفرستن
      • سعید IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        23 4
        انقدر ذهنت مهندسی شده که همون چیزی رو بلغور میکنی که بهت القا شده! یعنی تو خارج وقتی خبرنگارها مثل کنه میچسبن به کسایی که ادعاهایی مطرح میکنن و تا حقیقت رو روشن نکنن ول نمی کنن شما به اونها هم میگی بازجو خبرنگار!؟ یعنی انقدر سخیف و مزخرف!؟ حالم از تفکرت بهم میخوره
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      26 10
      حق همیشه پابر جاست ،ودرو غ وناحق رسواست ،این بازیگران وبه اصطلاح سلبریتیهای درو غگو رسوای زمانه وجامعه شدند،متم دیگه دلم نمی خواد اسمو تصویرشونو ببینم ازشون متنفرم ،خائنهای وطن فروش ،خیلی پستید ،هم در برابر مردم وهم در برابر خدا
    • اسد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      24 9
      چقدر خوبه از بازجویی اینها تصویر برداری بشه ودر سیما نشان داده شود تا مردم ببینن بعضیاشون چه کسانی‌اند که عمدا یا سهوا آتش بیا ر معرکه هستن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      20 9
      ادعای دروغ رسول خادم درباره ی ویلای خانواده الناز رکابی از قلم افتاده... ومکرومکرالله و الله خیرالماکرین...
    • بهلول IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      22 6
      دروغ و بهتان جرمه، چه برای افراد مشهور یا افراد غیر مشهور بقول معروف بد بده!؟
    • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      22 10
      وقتی درکشور قانونی نیست که اینها را مجازات وتنبیه نماید پس چرا نتازند بیابان وسیع است نه خبری از قانون هست ونه گزمه بتازند که خوب می تازند
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      19 7
      این سلبریتی ها جوشون که زیاد بشه جفتک میندازن، جوشون کم کنید حل خواهد شد،
      • حسن IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        8 6
        متاسفم
      • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        12 4
        گل گفتی ،دقیقا همینه 👌👌
    • حامد AE ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      20 13
      از همه بیشتر برای پرویز پرستویی و شهاب حسینی متاسف هستم مخصوصا اصلا از پرستویی انتظار نداشتیم
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      17 11
      سلبریتی های بیشرف جیره خواران بیگانه لعنت خدا برشما پست فطرتتان وطن فروش اشد مجازات
    • ایرانی JP ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      21 8
      اینها آتیشهایی که از اون گورِ "" سینمای خانگی "" بلند میشه. حرکت خیزانی که کانون خانواده اصیل و نجیب ایرانی رو نشانه رفته و .../. اردوگاه فرهنگی دشمن در خاک و ذهن ایران و ایرانی.
    • حسین IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      17 11
      این سلبریتی های بی سواد، باید پاسخگوی خونهای پاک بهترین جوانان شهید وطن و امنیت باشند
    • ازاده IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      2 23
      یعنی همه دروغ میگن وکسی کشته نشده.انقدر اش شور شده که صدای خودی هم درامده
    • JP ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      9 6
      "" سینمای خانگی "" :حرکت خیزانی که کانون خانواده اصیل و نجیب ایرانی رو نشانه رفته و .../.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      5 9
      یعنی یه جور همه دهنشون رو ببندن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها مگه میشه مدرک بیاره همین اختلاسها که همه میدونن دست یه نفر بگردی مدرک داره که رو کنه حرفایی میگید
      • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        4 1
        این اختلاس ها از مجاری قوه قضاییه یا دولت یا مجلس اطلاع رسانی شده مگر اینترنشنال اطلاع داده ولی وقتی ادعای کودک کشی و قتل زده میشه تا بهانه التهاب و تحریم بیشتر فراهم بشه بایستی مدرک محکم داشته باشن نه این که تحت تاثیر امثال اینترنشنال باشن
    • حبیب IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      3 4
      خیلی از سیاستمداران پیشین و فعلی یادتان رفته وعده بدی و هیچ کاری برای انجامش نکنی عین دروغ و فریب جامعه است
    • سجاد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      9 4
      مردم برای این افراد حقیر که تمام وجودشان خلاصه در دلقک بازی می شود تره هم خورد نمی کنند مگر معدودی جوانک کله پوک!
    • ناشناس IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      6 45
      هنرمندان زبان گویای مزدم هستند وحق دارند به معضلات جامعه واکنش نشان دهند
      • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        23 4
        چرا به کشته شدن همسر وزیر سابق نجفی نشون ندادن؟
    • حمید اصلانی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      5 4
      سلام .آی خدا پدر آدم حسابی را بیامرزد .تمام مشکلات بشر از دروغ سر چشمه میگیرد .کاش یک دستگاه یا نهاد مستقلی بود ودستگاه راست آزمایی داشت ! آنوقت معلوم میشد چند درصد ما صداقت داریم .کاش میشد.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      13 7
      منم همیشه فکر میکردم پرویز پرستویی یه اسطوره برای وطن پرستیه ،ولی الان نقاب از چهرش افتاد ورخ واقعیشو نشون داد ،ازش متنفرم ،درو غگو
    • معصوم IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      13 4
      اگه این ولبریتیهای بی غیرت محاکمه بشند باور کنید کشور روی آرامش خواهد دید
    • پارسا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      10 4
      اینها شاید مشهور باشن اما محبوبیت ندارن از خیلی وقت پیش میدونستیم اینها بوی فسادشون بلند شده یک مشت بی بنده و بار هرزه به اسم سلبریتی
    • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      10 4
      امان از لقمه حرام و شستشوی مغزی و جهالت لجوجانه
    • جهانگیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      13 2
      اگه یکبار قوه قضائیه محکم تو دهان این عوضیا بزنه ارامش به مردم باز میگرده اینا همونقدر که مفت خوردن مفت هم زر میزنن . دهنشونو با شکر پر کنید برای همیشه
    • جهانگیر IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      5 2
      اگه یکبار قوه قضائیه محکم تو دهان این عوضیا بزنه ارامش به مردم باز میگرده اینا همونقدر که مفت خوردن مفت هم زر میزنن . دهنشونو با شکر پر کنید برای همیشه
    • بهادر IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      4 1
      آدمهای توخالی ولی پرادعا
    • محمدرضا کیانفر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      3 1
      . علی ربیعی اصلاح‌طلب گفت: دفاع مشروع یعنی تبدیل شعار زندگی‌خواهانه‌ی زن، زندگی، آزادی به جنگ داخلی مسلحانه. آقای ربیعی، پیشگیری از این فاجعه فقط دادن مجور تأسیس حزب به مخالفان جمهوری اسلامی می‌باشد که طبق قانون اساسی اعتراضات را سازماندهی کند لطفاًً تا دیر نشده زمان و مکانی برای گفتگوی بیشتر تعیین
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      5 1
      خدا لعنتشون کنه که خون جوان‌های مردم دستمایشون شده برای ثروت و شهرت بیشتر الهی به درد بی درمون گرفتار بشن
    • مهناز IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      6 1
      لطفا در رسانه ی عمومی پخش بشه که چرا این همه مردم احساساتی ایزان رو تحریک کردن چرا این همه به قشر های بی گناه نیرو انتظامی و بسیج و... تهمت زدن باید توضیح بدن و معذرت خواهی کنن
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      7 1
      بگید بی سوادان مشهور
    • parsa IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      4 1
      اینا همشون همینطوری هستن ، اینا وقتی که ببینن چند سال براشون کار نیست و دارن از یاد مردم میرن همین ادا اطفال ها رو در میارن تا دوباره یکی بهشون نگاه کنه ، مثلا همین فلامک جنیدی ، من آخرین بار تو سریال شبهای برره دیدمش و از اون به بعد شاید خیلی خیلی به ندرت یا اصلا ندیدمش تو تلویزیون
    • صمد IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      3 1
      ملت خود بعضی هنرمند نما و شیطان صفت رامی شناسد که با کف سوت این ملت بجایی رسیده اند حال با شیطان بزرگ و روباه پیر میرقصند و خدا را بندگی نمی کنند قوه قضاییه شدیدن بر خورد کند
    • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 1
      از دروغ های علی دایی هم بنویسید، درضمن تالین بی سواد های غربزده محاکمه ومجازات نشوند سیکل معیوب اغتشاش ادامه خواهدداشت
    • بهرام قائدی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 1
      هدف از اغتشاشات فرار به جلو بایدن می باشد زیرا در عده انتخاباتی خود قول داده بود به برجام برگردد الآن که زیر فشار لابی صهیونیست قرار دارد برنامه اغتشاشات در ایران راه انداخته است تا ضمن اینکه به برجام بر نگردد قدرت چانه زنی هم پیدا کند. خودشان هم می دانند این انقلاب ماندنیست ودارای پشتوانه قوی مردمی
    • سجاد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 0
      پناه بر خدا، جماعت دولیبریتی فاسد که به هیخ اخلاقیاتی پایبند نیستند و نظام خانوادگی داغون دارند ، برا ما راه مشخص می کنند.
    • م د IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 0
      تمام این افراد باید نسبت به مطالب خود پاسخگو باشند این که نمی شود این ولنگاری و ارائه مطالب بدون استناد و احساسی چند سال است که گریبان جامعه را گرفته و کلی هزینه برای کشور ایجاد کرده اینان با لابی گری با خارج باعث این همه خسارات جانی و مالی شده اند باید دادگاهی شوند به جهنم که اعتصاب می کنند
    • مینا IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      3 0
      وقعا نمیبینن این کارها و اغتشاش‌ها برا چیه معلومه برا اینکه ایران و مثل گوشت قربونی تیکه تیکه کنن واین آقا ‌خانم‌ها سلیبرتی میدانند ولی طرف دشمن هستن و وطن فروش برای اونها مهم نیست چون وطن فروشن
    • فریدخت سالاری IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      امان از لقمه حرام و شستشوی این معروف های بی هویت باید محاکمه شوند تا سر هر پیچ شروع به لفاظی نکنند . احمق های بی سواد به قدری از بازیگرا و سلبریتی های دروغگو متنفر شدم که دیگه علاقه به دیدن فیلم وسریال ندارم ..تف تو ذات شون
    • خخخخ IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      خخخخخخخخ‌ ............ سلبریدی‌ دوزاری‌ .......... دوستان‌ خواهشن من‌ بعد. درست‌ تلفظ‌ کنید‌ .......... سلبررررریدی‌ دوزاری‌ .......#سلبریدی‌ دوزاری‌ ...... 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    • محمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      قانون باید جلو تخریب افکار ودروغ سازیهای سلبریتیهارو بگیره