۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

 همسویی زیبایی باطن و ظاهر در حجاب فاطمی

 همسویی زیبایی باطن و ظاهر در حجاب فاطمی

در رابطه با اعمال انسان، ظاهر و باطن او هر دو در جایگاه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نسبت به یکدیگر تأثیر گذار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعظمی در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است به بیان زیبایی باطنی و ظاهری در امر حجاب پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

در رابطه با اعمال انسان، ظاهر و باطن او هر دو در جایگاه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نسبت به یکدیگر تأثیر گذار هستند.وقتی سخن از رعایت امور دینی به میان می‌آید و به ویژه در روزهای اخیر که مساله حجاب مطرح می‌شود، برخی عنوان می‌کنند دلت پاک باشد، ظاهر مهم نیست. این کلام به ظاهر، سخن صحیحی می‌باشد، اما کلامی فریبنده و غیر منطقی است.

به این گونه افراد باید گفت: اگر خوشمزه‌ترین و بهترین غذا را داخل یک پاکت فریزر بریزند و برای شما بیاورند. چه حسی به آن پیدا می‌کنید؟! هر مقدار هم که صاحب رستوران توضیح بدهد که ظاهر مهم نیست، من بهترین برنج و مرغوب‌ترین گوشت را با بهترین روغن و زعفران در پخت این غذا به کار برده‌ام، به این علت که باطن هر چیز مهم‌تر از ظاهر آن است، طبق ادعای خودتان باید مورد رغبت و پذیرش شما باشد و حال آنکه این غذا از چشم شما می‌افتد و هرگز جایگاه غذایی که مرتب و با سلیقه در ظرف مخصوص است را ندارد، این امر نشان دهنده اهمیت ظاهر در کنار باطن است و هر دو از اهمیت برخوردار هستند.

نکته دیگر اینکه آیا دل پاک که یک امر درونی است، نباید نشانه‌های بیرونی هم داشته باشد؟! یعنی می‌شود کسی دلش پاک باشد، اما از رفتار زشت دوری نکند؟

اگر چنین چیزی ممکن باشد، پس دل ناپاک چه نشانه‌هایی خواهد داشت؟! ضمن اینکه ظاهر انسان به دل انسان کمک می‌کند… به عنوان مثال وقتی ظاهر موقر، متین و پوشیده باشد، افراد باوقارتری جذب انسان می‌شوند و به حال دل انسان اثرمی‌گذارند و یا برعکس… از این رو ظاهر انسان‌ها، زمینه‌های مثبت و منفی را برای فرد هموار می‌کند. البته وقتی که حجاب برای اطاعت از خداوند متعال برخواسته باشد، نور آن بر دل اثر خواهد گذاشت. بنابراین، بخشی از این حرف درست می‌باشد که دل پاک اهمیتش از ظاهر بیشتر است؛ اما این به معنی بی‌ارزشی ظاهر نیست. ‌

در نتیجه هم ظاهر مهم است هم باطن و هر کدام از ظاهر و باطن به یکدیگر تأثیر می‌گذارند و نباید از هیچکدام از آن‌ها غافل شد.

کد خبر 5648327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha