۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۱

معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان همدان:

جنبش دانشجویی پیشرو در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

جنبش دانشجویی پیشرو در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

همدان- معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت:جنبش دانشجویی در تحولات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی پیشرو بوده است.

آزاده شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه مبدا تحولات کشور است و یکی از عناصر مهم و محوری در پیشرفت هر کشوری جوانان آن هستند.

وی با بیان اینکه در کشور ایران و در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی، پیروزی و در تداوم آن جوانان نقش بسزایی داشتند افزود: نقش دانشجو به عنوان مؤذن جامعه به گفته شهید بهشتی نام برده شده است و این نقش‌ها در پیدایش، تداوم، پیگیری اهداف، ارزشهای والای انسانی و دینی قابل انکار نیست.

معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: تشکیلات دانشجویی و همسو بودن دانشجویان با تحولات جامعه‌ی ایرانی از دوران پهلوی تا به امروز ما را قطعاً به نقش و جایگاه دانشجویان و ساحت مقدس دانشجویی رهنمون می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها تقویم جنبش دانشجویی ایران در واقعه مهم ۱۶ آذر قرار دارد خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشجویان با همان ویژگی آرمان خواهی و نفی استکباری خود در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا نقش آفرینی داشتند.

شادکام تصریح کرد: در جریان این حوادث سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند و عده‌ای بازداشت شدند و به همین جهت روز ۱۶ آذر از آن سال به بعد به عنوان مبدا جنبش دانشجویی ایران در حافظه‌ی تاریخی و سیاسی مردم ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این آغاز، همان تحول زاینده در کشور است و نقش دانشجویان در دگرگونی‌های بنیادی اقتصادی، سیاسی و ایدئولوژیک در نظام حکومتی پهلوی و ایجاد مراکز، کانون‌ها و کتابخانه های اسلامی که نوعی بازگشت به ارزش‌های والای انسانی و دینی قرار گرفته است گفت: نقش جوان دانشجو در مقابله با همه افکار و انگیزه‌هایی که می‌خواستند دانشگاه را به محیطی فاقد ارزش‌های کرامت محور انسانی کنند و نقش دانشجو به عنوان شعور هدایت کننده و مؤثر جامعه و پشتوانه‌ی عظیم در جریان پیش روندگی و پیشرفت کشور کاملاً مشهود است.

شادکام ادامه داد: اکنون با رشد آگاهی‌های سیاسی و جمعی به طور بی سابقه‌ای در جوانان در نتیجه جنبش دانشجویی متکثر در دانشگاه، جوانان عزیز کشور را از بحران‌های ویرانگر نجات می‌دهند.

وی با بیان اینکه از این جهت می‌توان گفت دانشجو و ساحت دانشجویی همیشه مورد طمع دشمن و سوءاستفاده نظام سلطه قرار گرفته است افزود: در این روزها شاهد هستیم دشمن با تمام قوا در جنگ شناختی و با توسل به دروغ پراکنی و فریب مردم و به ویژه قشر فرهیخته و نخبه دانشجو سعی در مانع سازی بر سر مسیر پرقدرت پیشرفت و امنیت کشور دارد.

معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در این برهه زمانی مرور سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۸۲/۲/۲۲ بسیار مثمر ثمر است و به دوستان و دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم آن را مطالعه کنند افزود: درست فکر کردن، درست تحلیل کردن، تحلیل درست را به دیگران منتقل کردن و سعی در روشن و آگاه کردن کسی که ناآگاه است بسیار حائز اهمیت است.

شادکام در پایان با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد تصریح کرد: اول جریان علم و تحقیق، دوم جریان آرمان گرایی ها، آرمان خواهی ها و هدفگذاری های سیاسی و اجتماعی است.

کد خبر 5648934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha