۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

در پیامی بیان شد؛

روز دانشجو تبلور دانش و نماد خردورزی اندیشه‌های متعالی است

روز دانشجو تبلور دانش و نماد خردورزی اندیشه‌های متعالی است

اراک- نماینده ولی فقیه و استاندار استان مرکزی در پیامی مشترک روز دانشجو را تبلور دانش و نماد خردورزی اندیشه‌های متعالی در عرصه مبارزه با استکبار جهانی عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی با صدور پیامی مشترک به مناسبت روز دانشجو، این روز را تبلور دانش و نماد خردورزی اندیشه‌های متعالی دانشجویان در عرصه مبارزه با استکبار جهانی دانستند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی و فرزاد مخلص الائمه تاکید کردند: شانزدهم آذر، روز دانشجو سند جاویدان شهیدان دانشجویی است که با روحیه استکبار ستیزی، عدالت خواهی و علم گرایی نامشان در تقویم سیاسی و اجتماعی کشور ماندگار شد.

در متن این پیام آمده است:

در ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ شهیدان پرافتخار دانشجو احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و مهدی شریعت رضوی با برافراشتن پرچم عدالت خواهی و استبداد ستیزی در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی جان به جان آفرین تسلیم نمودند و شهادت آن‌ها سندی پر افتخار در تاریخ مبارزات تحول گرایانه نهضت دانشجویی ثبت گردید.

اقتدار و عظمت نظام اسلامی در شرایط کنونی باعث شده تا استکبار جهانی به دنبال آن باشد تا با سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با سایر اقشار ملت و دور کردن این قشر متفکر از دامان علم، جهاد علمی کشور را متوقف نماید و از آنجایی که بصیرت منشأ تمام تحولات و جنبش‌های دانشجویی است؛ شایسته است دانشجویان مانند گذشته با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری بصیرت و دشمن شناسی و فتح قله‌های پیشرفت، فردایی بهتر را برای میهن اسلامی رقم بزنند و دشمنان را، چون گذشته نا امید کنند.

این‌جانبان با تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در سال‌های قبل از انقلاب در راه آزادی و سربلندی ایران عزیز و پس از آن برای استقلال و عزتمندی انقلاب اسلامی فدا کردند، درود می‌فرستیم و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعال خویش در عرصه‌های مختلف، در جهت آبادانی و توسعه همه جانبه کشورمان نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 5649153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha