۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در زمینه نشر مصرف می‌شود

۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در زمینه نشر مصرف می‌شود

سمنان- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تامین کاغذ مورد نیاز برای صنعت چاپ از طریق تولید داخل در دست اقدام است، گفت: ۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در زمینه نشر مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر احمدوند بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ضمن بیان اینکه برای تولید کاغذ نشر داخل کشور در سال آینده برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است، ابراز داشت: واردات کاغذ برای کشور هزینه بسیار زیادی دارد از رو می‌کوشیم تا تولید آن برای کشور را ارتقا بخشیم تا نیاز داخلی به این حوزه تأمین شود.

وی ضمن بیان اینکه متوسط قیمت کاغذ وارداتی بسته به نوع آن و کارخانه تولید کننده بین یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ دلار در تن برآورد شده است، افزود: این قیمت نشان می‌دهد که می‌بایست به سمت تولید کاغذ در کشور گام‌های بلندتری برداریم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون نیاز کشور به کاغذ تحریر ۴۰۰ هزار تن است، ابراز داشت: پیش بینی شده که با راه اندازی کارخانه تولید کاغذ در شیراز نیاز صنعت نشر ایران به کاغذ در داخل کشور به خوبی تأمین شود.

احمدوند با بیان اینکه از میزان کاغذ مورد نیاز کشور ۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در زمینه نشر مصرف می‌شود، تصریح کرد: کارخانه کاغذ مازندران نیز سال آینده از ۷۰ هزار تن تولید خود مقرر شد که بیش از ۲۰ هزار تن برای نشر و ۴۰ هزار تن دیگر را برای آموزش و پرورش اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه اصلاحیه آئین نامه اجرایی بند (ج) تبصره ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه تصویب شده است، افزود: ناشران طی روزهای آینده می‌توانند از این تسهیلات و تعرفه‌ها بهره مند شوند.

کد خبر 5649409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha