۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مجوز اولیه ۱۳ رشته مبدا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اخذ شده است

مجوز اولیه ۱۳ رشته مبدا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اخذ شده است

زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مجوز اولیه ۱۳ رشته مبدا در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مقاطع مختلف تحصیلی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری ظهر چهارشنبه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه علوم‌پزشکی استان برگزار شد، گفت: روز دانشجو نماد استعمارستیزی و اعتلا و فهم و شعور و تعالی دانشجو است.

وی بیان داشت: متأسفانه عده‌ای سعی دارند ماهیت اصلی و واقعی این روز بزرگ را به نفع بیگانگان و عواملی که دخیل بودند در سرکوب دانشجویان از جمله کشور آمریکا سوق دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اخذ مجوز اولیه ۱۳ رشته مبدا در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: با آغاز بازدیدها چند مورد آن انجام شده است.

بختیاری تاکید کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده توانستیم مجوز ارتوپدی را به صورت چهار ساله بگیریم و رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، می‌توانند دوره ارتوپدی را در این دانشگاه بگذرانند.

وی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای برگزاری آزمون جامع علوم پایه کشور در رشته پزشکی و دندان‌پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری این آزمون نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است که مورد قبول وزارت بهداشت با سطح علمی خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه خوابگاه‌های پراکنده با ظرفیت کم یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی زنجان است، ابراز داشت: باید خوابگاه‌های استاندارد تهیه کنیم و پیگیر این موضوع هستیم.

بختیاری از خرید یک خوابگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی استان علی‌رغم اینکه هنوز بودجه‌ای برای خرید خوابگاه جدید نگرفته‌ایم، ۵۳ میلیارد تومان وام در این خصوص گرفته‌ایم که اکنون در دست تغییر کاربری است.

وی ادامه داد: دانشجویان در کنار اساتید و اعضای هیأت علمی یکی از ارکان اصلی دانشگاه‌ها هستند و نقش تعیین کننده‌ای را برای آینده کشور ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه علم به عنوان بالاترین نقطه و هدف غایی دانشگاه‌ها دارای ارزش ویژه‌ای است و شاکله‌ها و بنیان‌های اصلی پیشرفت علمی جامعه، دانشجویان هستند، افزود: مهمترین هدف دانشگاه، تولید علم بوده و علم و علم‌آموزی مهم‌ترین هدف حضور دانشجویان در دانشگاه است.

بختیاری به افزایش رشته‌های تحصیلی جدید و تعداد اعضای هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه اکنون شاهد کمبود فضای آموزشی هستیم و فضاسازی متناسب با افزایش دانشجویان صورت نگرفته است.

وی گفت: طی بازدیدی که ماه رمضان از دو خوابگاه دخترانه و پسرانه داشتم، کیفیت غذایی نامناسب بود که به دلیل شرایط نامناسبی بود که فروشنده‌های مواد غذایی به دلیل بدهی دانشگاه علوم پزشکی زنجان کیفیت مناسبی نمی‌داند.

کد خبر 5649516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha