۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

برگزاری مجامع و نشست‌های قرآنی باید در زنجان افزایش یابد

برگزاری مجامع و نشست‌های قرآنی باید در زنجان افزایش یابد

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی در این استان نیازمند هم‌افزایی متولیان است، گفت: برگزاری مجامع و نشست های قرآنی باید در زنجان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی قبل از ظهر جمعه در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان همواره در زمینه توسعه فعالیت های قرانی پیشتاز بوده است، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی در این استان نیازمند هم‌افزایی متولیان است و برگزاری مجامع و نشست های قرآنی باید در زنجان افزایش یابد.

وی باب یان اینکه دیار زنجان با نام قرآن و اهل‌بیت (ع) شهره است، افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و جوانان قرآنی است و به برکت امام حسین (ع) اولین دارالقران کشور، شجره طیبه‌ای شده است که شاخ و برگ‌های فراوان و میوه‌های شیرینی از قراء و مدرسان را تربیت کرده است.

خاتمی افزود: برگزاری یک جمع قرآنی حداقل چیزی است که دوستان قرآنی پیشنهاد کردند و مجامع قرآنی در زنجان خیلی فراوان است، همه تلاش‌مان این بود که این جمع به نام یک مجموعه نباشد و جمع قرآنی‌ها، قرآن‌دوستان، قاریان و عاملان به قرآن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کل مجموعه بحث قرائت قرآن در مقابل آن‌هایی که فکر می‌کردند با جسارت به قرآن می‌توانند روحیه دینی را ضعیف کنند، است. این افراد باید بدانند، علاوه بر وعده خداوند، اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز همه وجود خود را برای پاسداری از قرآن، تبیین و تفسیر آن و تشویق به درک و عمل آن گذاشتند.

خاتمی افزود: کسانی که دل‌سوخته انقلاب بودند این مسئله را مطرح کردند که در جو اغتشاشات «قرآن» ستون خیمه دین، مورد توهین و جسارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با وجود همه دشواری‌های اقتصادی و معیشتی، عده‌ای شعارهایی علیه قرآن، ولایت و امامت، جسارت به مسجد، مدرسه، حوزه علمیه دادند که مسئولان تدابیری در برخورد با این قضیه دارند؛ ولی دغدغه برخی نیز به این است که برخورد محکم‌تری انجام شود ولی ما معتقد هستیم که سیاست کلی برخورد با این قضیه اگر یکنواخت باشد بهتر نتیجه می‌دهد.

کد خبر 5650524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha