حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عمل خیر کلید گشایش درهای رحمت، مغفرت و بهشت الهی است

عمل خیر کلید گشایش درهای رحمت، مغفرت و بهشت الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمل خیر کلید گشایش درهای رحمت، مغفرت و بهشت الهی است، گفت: انجام عمل خیر امر پروردگار بوده و اطاعت آن عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: عبودیت به معنای جامع آن انجام واجبات و انجام هر کار خیر است. انجام کار خیر امر پروردگار بوده و اطاعت امر عبادت محسوب می‌شود.

وی با استناد به آیات الهی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم انسان را به انجام اعمال خیر فرمان می‌دهد. این انجام عمل خیر باید بر اساس توان آدمی صورت بپذیرد. کسی اگر بتواند عمل خیری را انجام دهد اما نسبت به آن کوتاهی کند باید پاسخگو باشد و همچنین برخی در آن زمان که باید عمل خیری را انجام دهند اگر انجام ندهند و پس از آن اقدام به انجام آن کنند مصداق این ضرب‌المثل را دارد نوش داری پس از مگر سهراب چه سود؟ بنابراین انجام عمل خیر در زمان خودش ارزشمند است.

انصاریان افزود: بعضی از افراد تا زمانی که در قید حیات هستند کار خیری انجام نمی‌دهند و امید دارند که فرزندان پس از مرگ برایشان کاری کنند در حالی که این امید واهی است. قیامت جایی برای انجام عمل نیست بلکه زمان رسیدگی به حساب است. بنابراین نباید فرصت انجام عمل خیر در عالم دنیا از دست برود.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: پس از مرگ انسان اگر کسی فرزندش عمل خیری را به نیت والدین انجام دهد همانند چراغی است که در تاریکی از پشت نور می‌دهد. کسی نباید در عالم دنیا به قدری به فرزندان اطمینان داشته باشد که پس از فوتش عمل خیری برای او انجام دهند.

وی افزود: بیش از ۵۰ سال است بنده یا وصی مردم بودم و یا ناظر بر ثروت دیگری بودم تا بعد از مرگش فرزندان به وصیت او عمل کنند به خدا قسم در این ۵۰ سال نه به وصیتی که من ناظر آن بود عمل شد و نه وصیتی که من وصی آن بودم.

انصاریان گفت: کسانی که اعتقاداتشان به قرآن قوی است می‌دانند که نباید عمل خیر امروز را به فردا بیاندازند. پول بسیار وسوسه برانگیز است با پول بود که امام حسین (ع) را شهید کردند و بسیاری از انسان‌ها را جهنمی کرد.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: وقتی به کار خیر زمان می‌خورد شعله انجام آن کم فروغ شده و بعد از مدتی خاموش می‌شود انسان زمانی متوجه می‌شود که وقتش تمام شده و بر روی پیکرش سنگ لحد می‌گذارند. عبادت کامل کلید باز کردن در رحمت، مغفرت و هشت باب بهشت و بستن در دوزخ است

کد خبر 5651814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha