۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

معاون صدراعظم اسبق اتریش:

تحریم‌های اروپا در ضربه زدن به اقتصاد روسیه ناکام بوده است

تحریم‌های اروپا در ضربه زدن به اقتصاد روسیه ناکام بوده است

معاون صدراعظم اسبق اتریش می‌گوید که تحریم‌های غرب علیه مسکو در ضربه زدن به اقتصاد روسیه ناکام بوده و در عوض تنها به اروپایی‌ها آسیب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اسبق اتریش، سیاستگذاران اروپایی را به نادیده گرفتن جنگ مرگبار در دونباس متهم کرد و گفت که تحریم‌های اعمالی علیه مسکو تاثیری روی اقتصاد این کشور برجای نگذاشته است.

اشتراخه تاکید کرد که تصمیم اتریش برای پیوستن به غرب درباره اعمال تحریم‌ علیه روسیه، خودزنی از آب درآمد.

وی افزود: اتریش به اروپا نشان داده که چگونه تحریم‌ها به خودی خود آسیب‌زننده هستند. این اقدامات به افزایش بهای برق و گاز انجامیده و مردم هر روز بیشتر از دیروز این فشار را حس می‌کنند.

اشتراخه ادامه داد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود، ماه مارس یا آوریل سال آینده شاهد انحلال و ورشکستگی دسته‌جمعی (شرکت‌ها) خواهیم بود.

اشتراخه چنین احتمالی را «به شدت خطرناک» توصیف کرد و افزود: اگر بحران تشدید شود و مردم بیشتری مستاصل شوند، تحولات خطرناکی از جنس تنش‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت؛ تحولاتی که به هیچ عنوان خواستار آن نیستیم.

وی همزمان با این اظهارات، به ناکارآمدی تحریم‌ها در ضربه زدن به اقتصاد روسیه اشاره کرد و گفت: روس‌ها امسال کسب‌وکار و تجارت‌شان را دوبرابر و ۲۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کردند.

اشتراخه همچنین تاکید کرد که اروپا به این دلیل در بحران کنونی گرفتار شده که سال‌های سال وقتی حرف خصومت و دشمنی و کینه‌توزی در دونباس به میان آمده، همواره «روی خود را برگردانده» است؛ خصومتی که به گفته وی، در سال ۲۰۱۴ و پس از شورش خشونت‌آمیز کی‌یف ایجاد شد و به براندازی و سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور منتخب انجامید.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) غرب با اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، نیمی از ذخایر طلا و ارزی روسیه را بلوکه کرد و صادرات محصولات انرژی این کشور را هدف قرار داد. البته این محدودیت‌ها در اثری بومرنگی، به افزایش بهای انرژی و هزینه‌های زندگی در اروپا انجامیده و باعث بروز سیل اعتراضات در کشورهایی قاره سبز شده است.

کد خبر 5652111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      اینطور نیست . تحلیل ها چیز دیگه ای میگن