۱۷ مهر ۱۳۸۶، ۸:۴۸

هیئت دامپزشکی شیوع آنفلوانزای مرغی در مازندران را بررسی می کند

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر از اعزام یک هیئت دامپزشکی به استان مازندران خبر داد.

شهرام گرائیلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هیئتی از سازمان دامپزشکی کشور به منظور بررسی شیوع آنفولانزای پرندگان به مدت یک هفته به بررسی مناطق پر خطر در استا ن مازندران می پردازند.

وی اظهار داشت: پنج هزار سرم و پنج هزار نمونه سوآب از اندام های داخلی پرندگان اهلی در استان اخذ شده که سهم قائمشهر250 نمونه سرم و سوآب از شش روستاست که همه این نمونه ها به صورت تصادفی از نقاط مختلف شهرستان جمع آوری شده و برای آزمایشگاه های فنی به سازمان مرکزی انتقال داده می شود.

رئیس دامپزشکی قائمشهر با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان خاطرنشان کرد: با همکاری محیط زیست شهرستان برنامه مراقبت از پرندگان آب بندان را اجرا خواهیم کرد.
 
وی همچنین یادآور شد: مرکز بررسی و تشخیص بیماری های طیور قائمشهر که مجهزترین مرکز تشخیص بیماری های طیور در خاورمیانه است به طور موقت با هشت نیروی آزمایشگاهی و فنی در بخش سرولوژی یا سرم شناسی شروع به کار کرد.

رئیس دامپزشکی قائمشهر ابراز امیدواری کرد: این مرکز تا پایان سال 86 به طور کامل شروع به کار می کند.

وی عملکرد شش ماهه اداره دامپزشکی این شهرستان را در بخش های واکنسیون شاربن و آبله گوسفندی 92 درصد، در واکسینسیون آنتروتکسومی 50 درصد، پنج هزار نوبت واکسنسیون تب برفکی، مراقبت فعال پنج هزار مورد طاعون گاوی و بازدید در بخش مراقبت از کرم کنگو را 100 درصد عنوان کرد.

گرائیلی عنوان کرد: تا پایان شهریور ماه جاری، 60 درصد مراکز عرضه گوشت، 70 درصد کبابی ها، 50 درصد از سردخانه ها، 25 درصد کارخانه های شیر و 44 درصد کشتارگاه های شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

کد خبر 565274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha