۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

به مناسبت هفته «پژوهش»؛

۵۶ عنوان برنامه دانشجویی در دانشگاه کشاورزی خوزستان برگزار شد

۵۶ عنوان برنامه دانشجویی در دانشگاه کشاورزی خوزستان برگزار شد

اهواز- سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه، ۵۶ عنوان برنامه علمی و آموزشی در حوزه کشاورزی را به مناسبت هفته «پژوهش» برگزار کردند.

جمال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته پژوهش دانشجویی در این دانشگاه با اجرای ۵۶ برنامه و با برپایی نمایشگاه انجمن‌های علمی دانشجویی که در آن از آخرین دستاوردهای پژوهشی خود رونمایی کرده‌اند، برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه که در ۳ روز و با حضور انجمن‌های علمی دانشجویی و شرکت‌هایی مثل شرکت شیر پگاه خوزستان همراه بود، دانشجویان هر رشته در قالب غرفه‌های انجمن‌های علمی به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود پرداخته و با یکدیگر به رقابت کردند.

سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان درباره جزئیات این برنامه‌ها گفت: ساخت دستگاه پایش انرژی دانشگاه‌، کوادکوپتر دوگانه سمپاش و فیلمبردار، معرفی گیاه باستانی نیل و روش‌های تجاری‌سازی آن، تولید ماست‌های رنگی، کیک‌های بدون گلوتن و فرمولاسیون جدید محصولات غذایی، دستگاه سنجش ترکیبات تخم‌مرغ و سلامت آن، نمایش شماتیک تقریب اقوام خوزستان در قالب غرفه در بخش توسعه روستایی و… بخشی از جدیدترین دستاوردهای دانشجویان در این هفته بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بررسی وضعیت ایران از نظر شاخص عملکرد محیط زیست، مبانی و کاربرد کروماتوگرافی مایع در تجزیه مواد غذایی، استخراج روغن، تولید پنیر موزارلا به شیوه جدید، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و استانداردسازی گیاهان دارویی، معرفی روش آبیاری box water و اثر آلاینده‌های نوظهور نانو- میکرو پلاستیک بر محیط زیست از دیگر فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه کشاورزی خوزستان بود.

فیاضی گفت: کارگاه آموزش پروپوزال‌نویسی، کارگاه کارآفرینی، صفر تا صد راه‌اندازی کسب و کار دانش‌بنیان، کارگاه طراحی آزمایش و آنالیز داده‌ها در باغبانی و بررسی فرآیند خلاقیت و نوآوری در صنعت دامپروری، بخشی از دیگر کارگاه‌های برگزار شده در این هفته بود که در راستای توانمندسازی دانشجویان و افزایش ارتباط مؤثر آن‌ها با صنعت و بازار کار برگزار شد.

کد خبر 5653354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha