۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

۶ واحد فرآوری به مجموعه معدنی استان سمنان اضافه شد

۶ واحد فرآوری به مجموعه معدنی استان سمنان اضافه شد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه شش واحد فرآوری به مجموعه معدنی استان اضافه شده است، گفت: تقاضا برای راه‌اندازی هشت واحد فرآوری معدنی دیگر نیز در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صادقی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری دو واحد فرآوری معدنی به استان اضافه شد، ابراز داشت: با افزوده شدن شش واحد دیگر این تعداد به هشت واحد افزایش یافته است.

وی ضمن بیان اینکه تقاضا برای راه اندازی هشت واحد فرآوری معدنی دیگر نیز در دست بررسی است، افزود: پیش بینی می‌شود افزوده شدن این واحدها بتواند سهم عمده‌ای در بهبود وضعیت اشتغال استان سمنان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه طبق برآوردها تا پایان ۱۴۰۲ تعداد واحدهای فرآوری معدنی ۱۶ عدد خواهد شد، ابراز داشت: مهمترین هدفی که در این راستا پیگیری می‌شود جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با ارزش در استان است.

صادقی با بیان اینکه طی سال جاری ۱۳ پروانه جدید در بخش معدن استان سمنان اعطا شده است، تصریح کرد: این واحدها توانستند اشتغال‌زایی ۶۶ نفر را به همراه داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه مشکل ۹ واحد معدنی نیز رسیدگی شده است، افزود: هم اکنون ۶۷۰ معدن در استان سمنان وجود دارد که پیگیری وضعیت این تعداد نیز در دستور کار شورای معادل قرار دارد.

کد خبر 5654229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha