۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳

امام جمعه ارومیه:

نگاه ویژه مباحث فرهنگی در دانشگاه های آذربایجان غربی حاکم شود

نگاه ویژه مباحث فرهنگی در دانشگاه های آذربایجان غربی حاکم شود

ارومیه -نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: به دلیل تنوع دینی، مذهبی و قومی در آذربایجان غربی یاید در خصوص مباحث فرهنگی در دانشگاه های این استان نگاه ویژه ای حاکم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر سه شنبه در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آذربایجان غربی به دلیل تنوع دینی، مذهبی و قومی از استان‌های خاص کشور به شمار می‌رود و باید در خصوص مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های این استان نگاه ویژه ای حاکم شود.

وی افزود، به تمام ویژگی‌های فرهنگی آذربایجان غربی می‌بایست همجواری با ۳ کشور را اضافه کرد که تأثیرات همه این موارد در دانشگاه‌های استان نیز قابل لمس است و وزارت علوم می‌بایست نسبت به استان‌های مرکزی نگاه ویژه ای به دانشگاه‌های استان داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات فرهنگی در جامعه تصریح کرد: در حوزه مباحث فرهنگی هزینه قابل قبولی نمی‌شود و به همین دلیل خلاء ها و مشکلات این بخش حتی در صورت بهبود فضای اقتصادی برطرف نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزایش امید به آینده در بین دانشجویان را ضرورتی انکار ناگذیر خواند و گفت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید برای افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت بیش از پیش تلاش کند تا دانشجویان به داشتن شغل مناسب در آینده امیدوارتر باشند.

ضرورت دقت نظر بیشتر در جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها از دیگر محورهای سخنان حجت الاسلام والمسلمین قریشی در این دیدار بود که با تاکید وی بر توجه ویژه به مباحث اعتقادی و فرهنگی در کنار صلاحیت‌های علمی در جذب استادان دانشگاه‌ها همراه شد.

کد خبر 5654551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha